Midsommarnas Midsommar!


Det kan nog vara så att det här var en av mitt livs bästa midsommarhelger!

Det började med fot- & nagelvård på torsdagen; kom hem & fixade lite. Maken lagade middag & vi kom i säng tämligen tidigt efter att ha marinerat Nasse i vitlök, lime, apelsin, salt & svartpeppar. På midsommarafton hade jag hela da’n inrutad, men hann stryka ett gäng skjortor iallafall… Kransarna blev däremot inte bundna; första gången se’n B föddes…

Vid 13-tiden började de första droppa in; och vi satte fjutt på eldstaden… Efter 5 timmar började hon se riktigt solbränd ut:

 

Vid det här laget hade alla hunnit komma & vi var bra på väg både med dricka, chorizos & varmkorv. Alla bidrog till grisen (10 familjer, 190 kr/familj) och hade dessutom med sig något annat (sallad, chips, tapas… mm) plus nå’t att dricka; ett riktigt smörgåsbord.

Ungarna sprang omkring & allas ungar var våra ungar; endel följde med dom till Akalla By för att kolla midsommarstången; andra tog hand om markservicen och annat som behövdes. Älskar verkligen att alla känner sig som hemma och ingen tvekar att hugga i (förutom M’s F då, som var för upptagen att vingla omkring på sina högklackade och visa magen…) – har världens bästa vänner!

Ett antal kg spädgris, några romflaskor, ett gäng cigarrer och en massa dansande senare bäddade vi i vardagsrummet för dom som råkade bli kvar och jag & maken satte oss i köket för att varva ner med ett sista glas rosé; tror vi var i säng vid 2?

Vi fick sova ända till 10:40 när kroppen själv tyckte det var dags att vakna (skönt med stora, självgående barn!) och satte igång med frukost; vi var 6 vuxna & 5 barn vid frukostbordet! 🙂

Vartefter frukosten avhandlades så ramlade det in gäster från gårdagen som skulle hämta kvarlämnade bilar, glas, kastruller & barn och helt plötsligt var det dags för middag på resterna från igår – fast jag väntade & åt själv eftersom jag fick privilegiet att hålla 9 dagar gamla A som är vårt senaste tillskott i StorFamiljen. G orkade inte komma med honom igår, men idag så kom hon förbi en stund när dom hämtade upp A senior som sovit kvar. Han är så sockersöt, lille A, att det rycker i äggstockarna, och jag bara inhalerade hans så mjölksuckar och njöt! G blev jätteglad för dom 4 bodys som vi hade köpt till honom också.

När alla drog hemöver var vi plötsligt en son kort eftersom E följde med D&M hem till dom för att fortsätta leka med D. Dom fick också med sing M&G’s A. Jag bara älskar att våra barn är allas barn och att dom trivs så bra med varandra! 🙂

Må så vara att jag inte hade många vänner när jag växte upp, men med vårt härliga gäng nu så har jag blivit kompenserad med råge! 🙂

One thought on “Midsommarnas Midsommar!

  1. Vilken härlig midsommar ni har haft … vi åt lunch med sonen och marsipan”limpan” får jag nog döpa om honom till han börjar ju anta en lite röd färg i ansiktet av allt uteliv. Den där stekta grisen fick mig att bli så sugen, måste ju ha smakat underbart.
    Skrattar när jag läser dina inlägg med alla D, B, F, S och gud vet vad alla heter …
    Såg om hälsporren, min mamma fick det för en del år sedan, det tog rätt lång tid att bli av med det hela. Hoppas du hittade mjuka sandaler, själv köpte jag ett par ecco för några veckor sedan och
    trivs väldigt bra i dem.

    Kram

Kommentera

