Hej då helgen!


I fredags åkte jag & B till frissan & kapade lite toppar; dotra tyckte att huvudet blev lättare (hon hade ner till svanken & nu är det kanske 4-5cm kortare) och jag blev blondare eftersom de mörkaste i topparna försvann. 🙂

På kvällen spontantinbjöd vi M & hans nya, F, på lite vin & prat. Eftersom F fick i sig några glas så pratade hon faktiskt med mig, men fortfarande bara mest om utseende… Hon målar ögonbrynen med penna & erbjöd sig att visa mig hur man gör. Hur tackar man nej till att ha två feta mördarsniglar på lit de parade över ögonen på ett fint sätt? vet inte om jag lyckades med det, men tackade nej gjorde jag iallafall! 😉

Inser att jag måste visa dom; det finns ju fina penn-ögonbryn också, men det här är inte snyggt…

I lördags så åkte maken & jag hem till hans chef eftersom hans fru (som också jobbar på makens jobb) fyllde 50 & hade öppet hus. Vi blev inte kvar längre än kanske 2 timmar eftersom vi inte har så himla mycket gemensamt med nå’n där, utan ursäktade oss och åkte hem igen.

På vägen hem ringde vi till V&S som kanske skulle komma förbi; och även till c som det var alldeles för länge som vi träffade, så dom kom över alla tre och vi grillade & pratade hela kvällen. C sov över och pratet fortsatte långt efter frukost innan hon var tvungen att åka hem & städa…

Ungarna var på kalas under hela eftermidda’n, så jag & maken passade på att åka & kolla efter nya högtalare till stereon. Dom förra gick sönder eftersom några ungar på nå’t kalas  lyckades trycka sönder membranen i båda högtalarna; vet inte vilka det var (men vet ju vilka 3 som var i ”rätt” ålder för det; bl a vår guddotter), men vänskap är ju värd mer än högtalare, så vi har inte sagt nå’t till dom… 🙂 Vi letade på MediaMarkt, Elgiganten & OnOff utan framgång – det billigaste paret kostade 1 500. Väl saftigt när vi bara vill ha nå’t enkelt som duger att lyssna på; vi är inte prylnördar på nå’t sätt & skulle aldrig höra skillnad iallafall… Då kom jag att tänka på NetonNet, så vi åkte dit & hittade ett par perfekta i bokhyllestorlek (så pilliga fingrar inte når dom) för 800!

Pizza till middag & se’n var helgen slut! 🙂

Den här veckan måste vi hinna med att handla inför midsommar; vi har ju knytis, förutom spädgrisen vi betalar gemensamt, så jag tänkte fixa lite såser, chimichurri och annat. Och apelsiner, citron, vitlök & svartpeppar till Nasse förstås…

2 thoughts on “Hej då helgen!

  1. Feta mördarsniglar på lit de parade ha ha dagens gapgarv 🙂
    Tycker inte det ser klokt ut när de rakar bort ögonbrynen.
    Helstekt spädgris det låter så himla gott hoppas ni får en skön midsommar. Vi ska äta lite majtesilltårta som förrätt och så blir det väl till att grilla om inte regnet öser ner.

    Kram

  2. Hahahaha, sitter här och skrattar men samtidigt tycker jag lite synd om F då jag tror att det där kanske var ett försök från hennes sida att bli polare ? 😉

    Kram

Kommentera

