Begravningen


Igår var det alltså dags att begrava min älskade moster M, som förlorade kampen mot lungcancern för 3 veckor sedan…

B ville också följa med, så vi satte oss i bilen alla tre och åkte upp vid lunchen.

Det var roligt mitt i all bedrövelse att träffa 5 av mina 6 kusiner (D fick inte ledigt från fotbollen för att åka! Så dåligt!), och t o m min folkskygge pappa var där!

Cermonin var borgerlig, och blandade hejvilt i musiken; allt från De sista ljuva åren, Ricky Martín’s Maria, Besame mucho och den där barnvisan; I India land, bak Himalayas rand… Tårarna rann naturligtvis; men B klarade av att stanna hela tiden; vi hade annars lovat henne att hon fick slinka ut m pappa om det kändes för jobbigt. Vi gick t o m in i kapellet efteråt hon och jag efteråt, för att få säga hej då l lugn & ro…

Efteråt var det naturligtvis smörgåstårta & lättöl/mineralvatten och jordgubbstårta; vi blev kvar till 18 då vi rullade hemåt igen; då med min yngsta kusin, M, i baksätet.

Jag tror moster M skulle ha varit nöjd med sin dag… 🙂

One thought on “Begravningen

  1. Skönt att det gick bra, och att du tror att din Moster hade varit nöjd med dagen. Det ger en skön känsla i sorgen, om du förstår vad jag menar.

    🙂

Kommentera

