Furuvik & Kungsträdgården


Igår ringde väckarklockan 7:30, och strax efter 9 var vi på rull norröver mot Furuvik tillsammans med våra kompisar i den annan bil.

Första anhalten var chimpanserna; se’n lemurer & ”forsen” innan vi landade vid bron ut till Äventyrsön där vi käkade en enkel lunch som våra kompisar varit förutseende nog att ta med sig… 🙂

Ute på ön hittade B en kamera, en Canon Ixus 980! Vi skrev en lapp & lämnade där; Har du tappat bort något, ring 076-xxx xxx xx. Återfås mot beskrivning.

Precis när B avslutat hinderbanan ute på ön ringde mobilen & vi kom överens om var vi skulle mötas. Hon fick ett tack, men inte ens lite glasspengar som hittelön! Dålig stil! Självklart ska man lämna tillbaka saker man hittar, men det är ju aldrig fel att visa sin uppskattning, och B skulle ha blivit överlycklig för en tjuga! Undras vad hon gör nästa gång hon hittar nå’t?

Vi gick till nöjesdelen av parken där alla 3 barnen (maken plus ungarna) åkte allt dom hann, plus att ungarna dedikerade en hel del av sina åk till att göra minstingen i sällskapet (kompisarnas gudson, 5 år) sällskap på de få grejerna han kunde åka – värmer ett modershjärta att se så’na initiativ! 🙂

Kl 17 stängde dom, så vi åkte hemåt. Vi funderade på att stanna på vägen & äta, men var så fulla av glass, popcorn & sockervadd att vi beslöt oss för att åka hem & äta på Akalla Torget istället. Sagt & gjort; vi kom hem, bättrade på ögonskuggan (iallafall jag…) och cyklade dit där vi avnjöt några öl och en god middag. Vi ledde cykeln hem… 🙂

Idag har maken & svågern jobbat; själv sov jag till 11, se’n åkte jag & ungarna in till Kungsträdgården & Smaka på Stockholm. Fullt med folk, men vi hann på i oss både mat, glass & latte (ungarna föredrog choklad), se’n rundade vi av med 20 min hoppborg (ungarna) och lite shopping – vi var hemma strax efter 19!

Då gjorde jag en rejäl sats med chimichurri eftersom vi ska hem till kompisar som ska grilla, se’n packade jag ungarnas ryggsäckar (hajk imorgon) och hängde en maskin tvätt. Efter att jag skjutsade ungarna i säng vid 21 så har jag avnjutit ett glas Smirnoff Caipiroska; den ska väl egentligen drickas som den är, men jag blandar i massor av is, 2/3 mix & fyller upp m Sprite Zero. Läskande & gott!

Nu är klockan halv midnatt och maken är fortfarande på AW/Kick Off. Gissar att han inte kommer att vara så himla pigg när väckarklockan ringer kl 8 imorgonbitti? Tur att jag har en till ”make” (=svågern) som kan hoppa in.

Hoppas bara (för makens skull) att han inte sabbar vår grillkväll efter att ha haft lite väl roligt ikväll, för då blir jag skogstokig…

Kommentera

