En Kungspudel, tack!


Alltså, när man läser den här TT-intervjun med Hans Majestät så är det väldigt lätt att bli republikan…

Jag fick låna Den motvillige monarken av U, men orkade ärligt bara läsa två kapitel eftersom den var så styltigt skriven och kändes mer som en polisrapport än en bok, (U, hade med mig kassen med böckerna hem till er i lördags, men glömde ge dig dom!) så jag vet inte mer om det här debaclet än vad man kan läsa på löpsedlarna, men om jag ska vara ärlig så ser jag hellre att kungen gör en stor, fet Kungspudel än att hålla på med det här att vända svar till fråga, svara på en del av frågan eller helt enkelt fega ur med ”Jag kan inte påstå att jag har gjort det heller.”, ”Jag förstår inte vilken situation, till att börja med.” osv…

Fast han snuddar ju iallafall vid sanningen där på slutet…

”Oj, jag vet snart inte vad man läser i tidningarna och vad som är sanning. Det har ältats fram och tillbaka så mycket så att jag har börjat tappa greppet om vad som är sant och vad som är osant.”

Nej, nu är det läge för att rakryggat lägga korten på bordet, be om ursäkt för lögnerna och kliva ner till förmån för dotra!

3 thoughts on “En Kungspudel, tack!

  1. Japp, jag håller med dig. Kliv ner och låt Vickan ta över istället.

    Näe du din glömska tant, böckerna lämnade du allt 😉

  2. Detta med kungen och hans familjs olika saker som har kommit upp den senaste tiden vill jag bara hoppa över. Jag tycker synd om dom och alla andra kändisar som får sina liv ”bedömda” i massmedia.
    Det kan inte vara lätt, och ingen är perfekt. Men å andra sidan, Viktoria skulle nog bli en bra drottning, tills murvlarna hittade något hos henne eller Daniel. Kram till dig.

Kommentera

