Partajhelg!


Helgen inleddes med AW på jobbet; tyvärr bjöd dom på smörgåstårta, så jag var tämligen hungrig när jag drog iväg in till sta’n & Hilton Slussen på Tweetup. Kom ju naturligtvis dit lagom till att dom började plocka undan buffén som dom så generöst bjöd på, så 2 glas rosé senare var jag ganska nöjd med tillvaron… 😉

Maken var så go att han kom & hämtade mig mitt i natten; så skönt att slippa harva hem på t-banan!

Igår puttrade vi runt här hemma tills klockan blev 17:30 & Taxi O kom och hämtade upp oss för att skjutsa oss hem till U & S; O & W följde med och hämtade oss… 🙂

Vi hade en galet rolig kväll; jag skrattade så jag har träningsvärk i mellangärdet idag! Magen fick sitt också med en härlig middag med ljummen potatissallad m soltorkade tomater, ruccola & solrosfrön, grillad biff & entrecôte, hemmagjord bearnaise och en underbara pannacotta till efterrätt! Det var nästan så man grät när man gick på toa idag! 😉

Alla ungarna var ute & lekte tillsammans, och tittade senare på film; jag blir så impad varje gång över att se hur bra dom kommer överens – underbart! 🙂

Idag var det städdag med scouterna i Husby Gård; det var också loppis där, så det var ganska fort städat eftersom så stora ytor var fulla med folk & prylar. Bara att hoppas att dom tog med sig skräpet hem också!

Maken kom dit lite senare eftersom han varit iväg med svågern för att titta lite på ett möjligt jobb – han hade med sig en fin Morsdagbukett i lysande orange och lila – jättefin. Fast i ärlighetens namn vete gudarna om dom där blommorna ungarna plockade medans dom städade inte var liiiite finare; med korta skaft, mosade blommor & allt! ❤

När vi kom hem fick maken ont i magen & har tillbringat större delen av eftermidda’n på toa eller i sängen. Har också varit dålig i magen, men inte alls lika dålig som maken. Han hade planerat att laga middag idag, men med tanke på åkomman så kändes det mer hygieniskt att jag stod i köket… 😉 Han får kompensera mig nå’n annan dag!

Vi håller på att leta semester för fulla muggar nu. Enda kriteriet ungarna har är att det ska vara någonstans där dom pratar spanska så dom kan göra sig förstådda. Se’n är det ju långhelg nästa helg, och vi har inte varit på Legoland på massor av år… Få se om vi kommer iväg? 🙂

Kommentera

