Tallin, Riga eller förorten?


Ytterligare en planlös helg framför oss. Eller vi borde gräva i trädgår’n och fixa, men man vill ju ”göra nå’t skoj” också…

Påminner mig om det kubanska skämtet om Hilaeah y la cerveza, anpassat till svenska förhållanden blir det så här:

Pappan sitter i fåtöljen med lotten i handen – Om jag bara kunde vinna på lotteriet…

Sonen som sitter brevid frågar – Vad ska du göra om du vinner, pappa?

Om jag vinner? Paris, kvinnor & champagne, min son!

Men, om du inte vinner då?

Förorten, öl & din mamma!

Så illa kanske det inte är, men vi funderar iaf på att kryssa till Tallin eller Riga den här helgen. Eller så bjuder vi över våra fd grannar och grillar, med öl i förorten… 😉

2 thoughts on “Tallin, Riga eller förorten?

  1. Jag blir nästan lite chockad…en till helg utan planer för er ?? 😉 Hoppas att ni får det bra vad ni än bestämmer er för att göra !

Kommentera

