En improvisationshelg!


Den här helgen var helt oplanerad; ändå är det sällan vi varit så upptagna som just den här helgen! 🙂

I fredags ringde B efter skolan – fick hon gå till simhallen med några kompisar? OK…

Se’n ringde E – fick han gå hem till en kompis? OK…

Så jag passade på att hoppa av i Kista där jag köpte vitaminer & inväntade maken som var på väg hem. Gick också in på Systemet & beställde 2 lådor Black Tower Rosé som jag sett reklam på FB för. Tycker numera att BT är väl sött, men det kan nog vara en skrämmande lättdrucken rosé… 🙂

Vi kom hem & jag marinerade köttet till grillen (fläskytterfilé skuret på längden – supergott!) och öppnade en flaska rosébubbel medans maken & svågern valde öl.

Då ringde telefon – V&S undrade vad vi sysslade med? Kunde dom komma förbi? Självklart! 🙂 Dom blev kvar till 1-tiden… 🙂

Igår bestämde vi oss för att åka till Plantagen & köpa lite blommor till trädgården. Det hann bli både Plantagen, Bauhaus, ElGiganten, Max & Coop innan vi var hemma! På väg hem ringde M som undrade om vi hade lust att dumpa barnen & ta några öl på kvarterskrogen?

Sagt & gjort; svågern lovade passa ungarna (som till slut blev bara B eftersom E sov över hos A) och vi duschade & gjorde oss i ordning. Vi var där lite innan M & F, så vi tjuvstartade… Jag testade en sort jag inte sett förut – Bryggmästarens Mörka Lager. Otroligt gott & lättdrucket. Påminde lite om Leffe Brun, men inte lika alkoholstark. Ny favorit! 🙂

M&F kom, med M’s brorsa i släptåg. Var lite nyfiken på M’s nya tjej, F, eftersom hon var så plakat förra gången jag träffade henne att det är svårt att få ett rättvist intryck av henne. Den här gången var det inge lättare; hon drack inte en droppe eftersom hon ”skämdes” över hur berusad hon blev förra gången, men det innebar också att hon knappt sa 10 ord hela kvällen; man fick dra svaren ur henne och hon var mest upptagen med att klappa på M och fixa med håret. Är rädd för att hon inte alls kommer att bli den nya kompis jag hade hoppats på. Alldeles för mycket yta & tydligen inget innanför pannbenet… 😦

Så imorse ropade maken till mig från baksidan; A & Don A kom förbipromenerandes – och en liten stund senare A’s bror D & hans A, så det blev några timmars pratande i solen med kaffe & vatten! 🙂

När dom gått gjorde vi oss iordning & åkte till bion i Kista eftersom vi hade bestämt med M att vi skulle gå på bio med honom & hans döttrar. Kom dit & höll på att ramla baklänges – F hade satt på sig en knyt-topp som lämnade halva magen bar & hade alla knappar uppknäppta – & 10 cm klackar – för att gå på bio!!! Som sagt, mycket yta.. *suck* Undrar hur länge M kommer att ”orka”?

Filmen var iallafall jättebra, Rio i 3D, så himla söt, och precis lika rolig för de vuxna som för barnen! 🙂

Nu håller make & svåger på att meka med makens mc som vi ska sälja, och jag väntar på att den helstekta kottlettraden ska bli klar… 🙂

Kommentera

