Kassler som kassler?


Maken hade inte plockat fram nå’t ur frysen igår, så det blev en sväng förbi Ica för att improvisera fram nå’n slags middag.

När jag såg att dom hade kassler för 39,90 så valde jag ut en bit som såg fin ut, men lite drygt 700g kändes lite lite till 5 pers, speciellt som det skulle räcka till svågerns lunch idag också, så jag tog en till bit som var ungefär lika stor.

Kommer hem & bara rutincheckar etiketten innan jag öppnar förpackningarna, och ser då att den ena biten väger 0,53 kg & den andra 0,75 kg trots att dom är ungefär lika stora?

Plockar fram min gamla skruttvåg & kontrollväger:

Dvs, 0,53 kg är nästan 0,7 kg.

Och:

Dvs 0,75 kg är knappt 0,7 kg.

Dom var ju nästan jämnstora:

Även om kvittot säger annorlunda:

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna?!

Fast nog trodde jag att Scan hade bättre våg än min gamla hushållsvåg?

4 thoughts on “Kassler som kassler?

  1. Hej, va kul att du har kvar bloggen.
    Jag har ny blogg och nytt alias dock………..
    Leta på Snuttemamman på Expressen 🙂

  2. Jag har varit i kontakt med kvalitetsansvarige i Kristianstad där vi tillverkar och paketerar vår kassler. Kasslerbitarna vägs och etiketteras automatiskt men ibland kan det hända att etiketterna fastnar eller att det blir otakt på något annat sätt. Operatören måste då sätta dit etiketterna manuellt och det är här det blivit fel. Det sitter helt enkelt fel etikett på fel kasslerbit, det är därför det blivit viktfel åt båda håll (totalt sett har du ju faktiskt fått mer kassler än du betalat för). Vi har rutiner för när det blir fel med etiketteringen men uppenbarligen behöver vi se över dessa. Vi är naturligtvis tacksamma över att du uppmärksammat oss på detta så att vi kan bli bättre.

  3. Janne Scan, problemet är inte plus eller minus, problemet är att jag trodde mig köpa en viss mängd, men kom hem med en annan.
    Visst, i just det här fallet ”tjänade” jag 4 kr, men jag hade lika gärna kunnat förlora pengar.
    Men, problemet är att etiketten är min enda information om produkten, och den får det bara inte bli fel på!
    Jag måste dock erkänna att jag är imponerad av er kundservice, och snabba reaktion; det ska ni ha en eloge för!

  4. Jag menade inte att problemet var mindre för att du fått mer kassler än du betalat för. Det var helt enkelt en förklaring till hur det kunde skilja åt båda håll. Hade det varit fel på vågen skulle det sannolikt bara skilja uppåt eller neråt. Jag har som jag skrev varit i kontakt med kvalitetsansvarige och rutinerna vid etikettsproblem kommer att ses över.

Kommentera

