Helgen som var & veckan som kommer


En grisblink senare så var helgen över…

I fredags stack maken på AW med jobbet, så jag & svågern satt & pratade vid köksbrdet hela kvällen. Riktigt trevligt; och jag är så lättad att han är en sån som man verkligen kan prata med och inte som svärmor som är så korkad att hälften skulle räcka (och jag lägger ingen värdering i det, hon är helt enkelt obildad och det går inte att öra en diskussion med henne utan att man får förklara vartannat ord, och då är det inte mitt modersmål vi pratar på…). Blev en hel del Cuba Libre (eller Sueño (=dröm) som kubanerna själva kallar det), och B rapporterade fortlöpande om Let’s Dance. Är inte förvånad att Helena åkte ut; har väntat mig det länge. Inte pga hon inte kan dansa (för det kan hon), utan för att hennes fans inte är lika många som de andras…

På lördagen var planerna att maken & svågern skulle avsluta trappen (Äntligen!), men maken hade blymössa efter AW’n och var inte direkt laddad för att såga & borra… 😉

Istället blev det en lugn dag fram till eftermidda’n när vi började fixa oss inför 40-årskalaset. Kläderna jag tänkte ha blev tyvärr utbytta; urringningen på toppen var för stor t o m för mig! 😉 Men jag hittade nå’t annat längst in & längst bak i garderoben iallafall… 😉

Festen blev lika trevlig som vanlig; en hel del nya ansikten. Det var också roligt att se hur M’s syrra och svågern betedde sig eftersom dom inte är vana vid våra fester här i Sverige…

Eftersom maken inte drack nå så åkte vi hem efter kalaset iallafall; vi hade tänk sova över, men längtade efter våra egna sängar. Fast E stannade kvar där och sov över.

Igår morse märkte maken att diskmaskinen inte hade diskat klart; den stod & gick med botten full med vatten. Dom mekade en stund, men fick inte igång den… Jag letade efter kvittot på den men utan framgång; hoppas att Folksam kan hjälpa mig med en kopia på kvittot! (Vi fick den utbytt när vi fick vattenskadan i köket för 2½ år se’n)

Se’n åkte vi till Skokanonen i Veddesta & reklamerade B’s vinterstövlar för 2:a gången. Förra gången bytte dom dom, men nu fanns inga i hennes storlek kvar i hela butiken…:( Pengarna tillbaka fick vi, men hon behöver ju stövlar! Just nu använder hon E’s fordrade allvädersstövlar, men det funkar ju inte i längden! Tips på var man hittar rejäla vinterstövlar i stlk 34 mottages tacksamt!

Vi åkte hem till G&M och hämtade E och hjälpte dom äta upp kalasresterna; congri är så mycket godare da’n efter! 🙂

Imorse hade vi inte världen på vår sida… Maken klev upp tidigt eftersom han skulle till Jönköping över dagen (svågern följde med), stannade på macken för att pumpa däcken, tanka & annat trimmande, men pumpen var trasig& tömde däcket istället för att fylla det. Som tur var upptäckte han det innan det var tomt, så han kunde ”linka” till nästa mack. Personalen ryckte bara på axlarna & tyckte inte alls att det var deras problem…

B&E var sega som sirap så jag fick skälla & stressa dom, själv missade jag bussen med ett morrhår & nästa buss var sen när den kom & senare innan den var framme. Tog nästan 1½ timme dörr till dörr mot vanliga 45 min…

Hoppas starten på veckan är symbolisk för hur den kommer att fortsätta!

Kommentera

