Alla Hjärtan


Har lite svårt för så’na som tycker att ”Alla dagar ska vara Alla Hjärtans” och att man ska visa sin uppskattning hela året & inte bara idag.

Då kan man ju lika gärna skippa Mors-/Farsdag, jul & födelsedagar också; för man ska ju visa uppskattning & vara generös hela tiden, eller hur?!

Visst, jag tycker att vissa försöker övertrumfa varandra; och nästan ger presenter för att andra ska bli impad över hur generös man är, istället för att mottagaren ska bli glad, och det är ju bara fånigt, men om maken tagit sig i kragen & köpt mig en ros så blir jag bara glad. 🙂

Fast jag kommer att göra som jag gjort de senaste åren; sätta in en slant till Hjärt- Lungfonden som verkligen tar hand om Alla Hjärtan, och av bara farten så fick Cancerfonden en släng av sleven också. 🙂

Maken får linsgryta, och ungarna får en chokladbit. Köper nog lite chokladglass åt svågern också… 🙂

One thought on “Alla Hjärtan

Kommentera

