It’s alive!


Jodå, efter 3 dagars sovmorgon till 11:30, och en snitt-temp på 38,5 så har jag idag klarat mig hela da’n utan minsta lilla Day- eller NyQuil! Jag har t o m haft energi nog att stöka lite i ungarnas rum och har dammsugit hela övervåningen.

Det går framåt med trappen; sakta men säkert, men det finns inte mista chans att vi ska hinna klart tills svågern kommer på lördag. Vi får foka på att städa så gott det går och bygga färdigt efter att han har kommit helt enkelt… Han kommer ju trots allt hit för att hälsa på oss & inte inspektera huset… 😉

Så här ser det ut så här långt:

Så här kommer trappstegen att se ut:

Från övervåningen:

Snart klara! 🙂

Måste få passa på att skryta om ungarna också.. När dom kom hem från skolan idag så visade jag dom hur jag hade stökat undan i deras rum, och bad dom städa iordning åtminstone en rad av hyllorna. Jag går ner i tvättstugan och när jag kommer upp igen så håller dom båda två på att städa ur h-e-l-a B’s bokhylla för att sedan fortsätta med E’s! Dom blev klara så när som på 2 sektioner i B’s hylla, plus lådorna – utan minsta lilla pip eller protest – och dom hjälpte varandra på helt eget initiativ!

Det blev glass till efterrätt idag… 😉

One thought on “It’s alive!

Kommentera

