Ynk


Vaknade & hade ont i halsen kände mig ledbruten imorse, men tänkte att det var kroppen som protesterade mot att krypa runt på golvet & måtta trappstegs-mallar.

Gjorde de steg som fattades, men fick ondare & ondare i kroppen.

Vek en laddning tvätt, hängde en till, fortsatte må ynk.

Vid 15-tiden insåg jag att så himla gammal & ledbruten är jag inte, så jag plockade fram termometern – jodå, 38,5C… Inte undra på då!

Tog en DayQuil och kröp ner i badkaret. Efter badet la jag mig tvärs över sängen, men vaknade när maken kom hem med kebab.

Nu har jag petat i mig en NyQuil och ska dricka en stor kopp te m honung innan jag kryper i säng.

Hemma i sängen imorro’n tror jag visst.

E klagade alldeles nyss på att han har ont i huvudet (dom la sig för en timme se’n), tog tempen på honom & han hade 34,6 – precis som jag så kan han få ”varm” feber likväl som ”kall”, så det ser ut som om jag får sällskap här hemma imorgon…

2 thoughts on “Ynk

Kommentera

