Oväntat besök x2


Idag har vi jobbat hårt med trappen. Maken hade nå’n uppfattning om att han skulle kunna habrovinka ihop det hela, så jag lät honom hålla på medans jag själv gjorde en mall av första trappsteget i kartong-papp.

Hans version blev 2 cm för stor på båda sidor & vinklarna stämde inte, medans min papp-mall stämde på millimetern…

Så arbetsfördelningen idag blev alltså att jag gjort mallarna i papp medans han överfört dom till parketten & sågat ut dom. Jag har gjort 9 av 14 trappsteg, och maken har väl sågat ut 2 eller 3 av dom?

Vi skulle ha hunnit mer, men vid 13-tiden ringde våra fd grannar L & C och undrade om vi var hemma? Dom hade varit i Sollentuna & badat och kom förbi för att säga hej. Tror vi ses mer nu sen dom flyttade än när dom bodde här… 😉 Så sött att se hur E & P smög undan för att få vara ifred & tanka kärlek… 🙂

 När dom hade gått fortsatte vi tills maken stack iväg till Bauhaus för att köpa nå’t som fattades.

På vägen hem köpte han pizza till oss 3, B var på kalas hela em/kvällen och kom inte hem förrän vid 21-tiden; eskorterad av J’s mamma eftersom J också varit på kalaset… 🙂

Strax efter pizzan ringde M som passat tjejerna medans mamma B jobbat (dom ligger ju i skiljsmässa), så han kom också förbi en stund för lite köksbordsterapi…

Imorgon fortsätter vi med trappen; vi bör hinna såga ut alla stegen och eventuellt t o m hinna börja montera dom under da’n. Fortsätter vi så här är vi klara vilken dag som helst! 🙂

Dessutom har jag bytt ungarnas & våra sängkläder plus tvättat alla våra kuddar; nästan så jag borde ta vägen förbi duschen innan jag kryper ner i sängen! 😉

4 thoughts on “Oväntat besök x2

  1. Eh…hallå ?? Ingen energi säger du ? No wonder som du jobbar hemma 😉

    Ska bli jättespännande att se resultatet av trappen sen ! Förresten, eventuellt så kommer vi behöva lite råd framöver…lite hemligt än så länge och oklart. Nu blir du nog nyfis 😉

Kommentera

