Rött & svullet


Imorse smorde B in händerna precis innan hon skulle gå till skolan. Ett par sekunder efteråt ropar hon till mig att det bränner på händerna! Skickar henne att tvätta händerna och kollar på flaskan – Bäst före juli-10. Fast det borde ju inte innebära att den blir frätande förstås…

Tänkte inte mer på det utan åkte till jobbet.

Strax före 10 ringer dom från skolan; B’s händer är alldeles röda & svullna och kliar, kan jag komma & hämta?

När jag är i Solna ringer skolsköterskan; hon har fått lite Clarityn och det ser redan mycket bättre ut. Tycker jag att jag behöver komma?

*suck*

Åkte ju naturligtvis resten av vägen hem och stannade med B i skolan resten av da’n; hon hade inte minsta besvär av händerna, men jag fick iallafall vara med att fira hennes lärares födelsedag. Ungarna hade gjort en tårta som blev del av mattelektionen när den skulle skäras upp i 20 delar. 🙂

Maken har varit & jobbat i Eskilstuna både idag och igår, och han ska dit imorgon igen, blir bra med traktamente!

Dessutom har vi fortsatt med slitet med trappen; nu är det färdigmålat så när som på ett lager till på ledstängerna, men det fixar jag imorgon. Nu ska vi måtta trappstegen & försöka komma på nå’t bra sätt att få det att stämma. Maken köpte nå’ myko vinkel-mätare på Biltema som jag inte är helt överens med, så imorgon ska jag titta i Kista om jag hittar nå’n enkel gradskiva att mäta med istället.

Maken har mekat lite ikväll, men det blir inte riktigt bra. Tror vi får göra som så att jag måttar & klipper ut i grovt papper, se’n får han såga & limma. Jag tänker & han gör, liksom… 😉

2 thoughts on “Rött & svullet

Kommentera

