Veckan bara fladdrar förbi!


I torsdags fick jag nå’n slags uppenbarelse att det skulle vara helg fr o m ”imorgon”. I min värld kändes det som tisdag eller senast onsdag! Inte för att jag klagar… 😉

Igår ringde dotra efter skolan & undrade om hon fick hänga med kompisen J hem? Jomenvisst! Så kommer jag till skolan (efter en kort sejour i Kista där jag reashoppade lite på Lindex åt ungarna och köpte bokplast till E’s mattebok) och då frågade J’s brorsa, A, om E fick följa med honom hem? Japp!

Gick hem & njöt av tystnaden en stund; så ringde B för att fråga om hon & E fick sova över hos J&A? det var ok för C nämligen… Kan erkänna att jag inte var nödbedd precis – vem tackar nej till en barnfri kväll bara så där?! 😉

Dom kom & hämtade övernattningsgrejer och pussade go’natt. Själv ringde jag maken som genast tyckte vi skulle käka på Akalla Torget istället för att laga mat hemma. Det var de bra förslagens afton igår, helt klart! 🙂

Han hämtade upp mig och vi käkade; tog örtmarinerad kycklingfilé med grönsaker, och faktiskt ett glas Cola Light för att inte spä på med onödiga kalorier – nu jäklar s-k-a jag gå ner i vikt! 🙂

Efter maten åkte vi till Bauhaus & köpte lackfärg till trappen för att slippa slösa bort nå’n tid med att handla på morgonen.

Tittade naturligtvis på Let’s Dance och hoppades att Hannah skulle få stanna kvar, frångick t o m mina principer att bara rösta i finalen för hennes skull… Vem som skulle åkt? Lill-Weise naturligtvis!

Idag har vi målat; jag har grundmålat hela trappen & räckena medans maken målat vägg & andra detaljer. Tiden räckte inte till att måla första lagret, men det fixar jag imorgonbitti. Är jäkligt duktig på att måla faktiskt; till skillnad mot maken som tror att tjocka lager är bättre än flera tunna… 😉

Kvällens middag blev kyckling i ugn med ris, blomkål & Café de Paris; har t o m points kvar till ett glas rött minsann! 🙂

Kommentera

