Alla kan ju inte älska alla här i världen!


Något jag har märkt på nätet är att det är så himla många som verkar plocka fram nå’n ”internetpersonlighet”? Himla massa yta & älskling hit & dit, och antingen en himla massa åsikter, eller jamsa med alla. Det enda som oftast stämmer är att när man väl sitter öga mot öga så är den där hjärtligheten tafatt och åsikterna som bortblåst?

Priset tar nog S, som jag nämnt tidigare, som jag lärde känna på en hemsida med mammor som väntade barn mars -99, som jag ”känt” i drygt 12 år. Hennes graviditet, dödfödsel, äktenskap, missfall, adoption och surrogatmamma (hon bor i USA) var allt hittepå; och hon lyckades blålura oss alla i alla dessa år.

Men, det finns ju en himla massa underbara undantag också; så’na där som är lika äkta online som offline, som har blivit vänner ”på riktigt”!

Men jag retar mig nå’ så ofantligt på dom där som försöker bli älskad av alla, som jamsar med för att alla ska följa dom! Dom är nästan värre än dom som provocerar och sticker ut hakan…

Även om jag inte bloggar under mitt riktiga namn så är allt annat riktigt med mig; what you see is what you get liksom. Det tror jag alla som träffat mig kan intyga?

3 thoughts on “Alla kan ju inte älska alla här i världen!

  1. Åh ja, det kan jag verkligen intyga att du är 😉 Förstår precis vad du menar med det du skriver. Speciellt om man känt varandra via en blogg/chat/FB och så ses man i verkliga livet och så är personen i fråga inte alls så…

  2. Kan bara hålla med. Jag är ju också anonym här men mina åsikter är äkta… det är ju faktiskt en av anledningarna att jag vill vara anonym, jag vill skriva utan att behöva fundera på vem som läser vad. Tyvärr är det ju så; på FB är man ju inte anonym, och det finns saker man inte vill skriva där. Inte därför att man är rädd för åsikterna, men det blir bara jobbigt.

Kommentera

