Så dags i månaden?


Taggigt lite överallt runtom mig nu…

Störst är nog S, som jag ”känt” över nätet se’n vi båda var gravida sommaren -98 med beräknad förlossning mars -99. Tydligen så är det så att hon & hennes liv har varit en stor jäkla hoax; hennes dödfödda dotter, hennes misslyckade adoption & nu senast en tvillinggraviditet med surrgogatmamma…  Nog för att jag misstänkt att hon inte varit helt stabil ganska länge, men jag trodde inte att så mycket var hittepå. Så nu är det naturligtvis en hel mamma med-mammor från samma sajt som är upprörda och förvirrade; främst dom som verkligen engagerat sig i henne & hennes olycka. Själv har jag hållt mer distans & är inte så himla överraskad, men dom är sårade…

Se’n är det lite andra stingsligheter i andra forum också; folk verkar övertolka eller anstränga sig för att provocera?

Och dessutom ringde skolsköterskan (som jag inte tål, och det är inte bara för att hon talar en sävlig blekingska som gör att jag vill leta reda på nyckeln & vrida upp henne) för att berätta att hon ”kontrollvägt” B igen (?!) och hon har tydligen gått ner 4 hg se’n i höstas och väger nu 28,2 kg till sina 139,5 cm. Visst, jag är det första att säga att hon borde gå upp i vikt, men samtidigt så äter hon som en häst, så jag ser liksom ingen anledning till oro? Vet inte om hon förväntade sig nå’n annan reaktion, men hon fick ingen iallafall… 😉

3 thoughts on “Så dags i månaden?

  1. Jag har oxo märkt en del taggigheter så jag håller mig lite undan. Vet inte vad det hela beror på riktigt ?

    Hade denna S hittat på allt ovanstående ?? Galet…

    Varför har skol-Ssk som uppdrag att kontrollväga B ?? Har du bett henne göra det liksom ?! Usch va arg jag blir !

  2. Måste var ar nå’t i luften? Det kanske blåser på månen? 😉

    Jo, hon verkar ha ljugit om allting; visst tycker jag synd om henne, för hon kan ju inte må bra; men psykiska problem är ju inget Get-out-of-jail-kort som tillåter vilket beteende som helst!

    Det var tydligen hela klassen som vägdes idag, men hon har tydligen blicken på B? Men med tanke på att min syrra, som är lika lång som mig, väger 43 kg, och både min mamma & andra syrra är lättviktare, så har hon ju att brås på…

  3. Haha, ja kanske ?? Jag känner mig dock inte taggig men lite småledsen så ? Dont know why.

    Näe, S har lätt en diagnos. Mytoman är nog alldeles för lätt, är ngt annat. Lite läskigt så med sådana människor, stött på såna genom livet.

    Det e juh samma för C, hon har juh ärvt moster egenskaper och är för smal till sin vikt men inget som vår skol-Ssk hetsat upp sig över. C äter juh oxo bra. Kanske dags för er skol-Ssk att acceptera att alla e olika ? 😉

Kommentera

