Tjabba Tycho Brahe!


Hemma är rutinen att jag väcker maken när väckarklockan ringer (han vaknar aldrig av larmet…), så snoozar vi & jag väcker honom igen & stänger se’n av larmet. Han vaknar, kliver upp & duschar och väcker sedan mig.

Imorse funkade det till ”…stänger se’n av larmet.” eftersom maken aldrig klev upp utan sov vidare…

Strax efter 7 passerade en polisbil (?) ute på Hanstaleden, och maken vaknade av sirenerna och väckte mig.

Raketstart på dagen; men trekvart senare var jag & ungarna klara att gå, kommer till bussen 3-4 minuter innan den ska gå. Väntar, väntar lite till, fortsätter vänta… Bussen kommer inte. Och nästa tur är dessutom 10 min försenad, så jag står & väntar totalt en halvtimme. Naturligtvis hade jag slängt på mig en kjol eftersom det ”bara” var -0,6C. Efter den halvtimmen kändes det som om det varit -10,6C…

Men väl på jobbet har det flutit på bra iallafall. Har stökat undan en del & hunnit med en hel del. Har t o m kommit ihåg att käka mellis! Ska ta tag i det här med vikten nu – på riktigt! 🙂

2 thoughts on “Tjabba Tycho Brahe!

  1. Hej Ninnibeth!
    Så roligt du beskriver morgonrutinerna. Jag är så morgonpigg så hos oss är det inga problem att komma upp tidigt. Men, så jobbigt att behöva vänta på bussen. Jag minns då jag jobbade på Volkswagen i Akalla, hur jag fick stå en halvtimme och vänta i minus arton grader, sedan gick jag till tunnelbanan, tror jag. På det viset är det skönt att vara pensionär. Många kramar till dig.

Kommentera

