Lucka 6 Bildkalendern


Så här fint blev mitt knä efter sportlovet i vintras… 🙂

Fick kasta mig för att inte plöja ner en 6-8-åring i nederbörden uppe i Järvsöbacken. Slog i knät i andra skidans bindning & jämrade mig ganska duktigt, men klarade mig ned för backen för egen maskin…

Det här med skidåkning började för min del för 2 år se’n är maken fyllde 40.

Trots att han är kuban så har han blivit helsåld på skidåkning; ägarna på hans förra jobb var fanatiker (typ så’na som åker till Chile när det är somma här för att åka skidor…) och hade alltid konferens uppe i Stöten där dom hade lägenhet. Och naturligtvis skulle dom lära maken åka skidor också, så dom betalade en kurs åt honom.

Se’n den helgen är han fullkomligt frälst; när det börjar bli kallare i oktober så gnuggar han händerna & ber till vädergudarna om snö; så man kan lugnt säga att han blivit bönhörd i år! 🙂 Han är en flitig besökare i Väsjöbacken & Flottsbro vintern igenom, och har naturligtvis smittat ungarna också, så då när han fyllde 40 bokade jag en resa åt oss till Hundfjället och passade samtidigt på att boka en privatlektion åt mig själv eftersom jag bara åkt på längden tidigare.

Jag måste medge att jag också tycker att det är ganska skoj att åka nu; jag kommer aldrig att bli lika uppslukad som maken & ungarna, men visst är det roligt att åka. Fast jag håller mig till max röd backe medans ungarna glider nedför svarta som om dom aldrig gjort nå’ annat… fast vi kan ju luncha tillsammans iallafall… 😉

2 thoughts on “Lucka 6 Bildkalendern

  1. Jo, afterskiin sitter fint efter en dag i backen. Eller ja, den sitter fint när som helst, men ännu bättre efter en dag på lagg. 🙂

    Jag linkade bra i några dagar där, eller om det blev dryga veckan…

Kommentera

