Lucka 2 Bildkalendern


Den här bilden tog jag ett par minuter efter midnatt i år. Maken var ute & smällde smällare med ungarna & våra kompisar med ungar. Själv stod jag på behörigt avstånd på balkongen tillsammans med E’s gudmor och vår guddotter L och tittade på.

Det har verkligen varit ett år vi tillbringat ovanligt mycket tillsammans med E’s gudföräldrar. Vi har naturligtvis träffats mycket på gemensamma fester och andra tillställningar tillsammans med våra andra kompisar, men vi tillbringade för första gången vår semester tillsammans med en annan familj, dvs dom.

B&M’s förhållande har varit rickligt i några år, men efter semestern trodde jag verkligen att det skulle funka, men nej. I september begärde B skiljsmässa & M fick flytta till en kompis lägenhet. Vi har varit jourhavande biktperson åt dom båda, både jag & maken, men B gillade inte riktigt att jag inte kunde ta hennes parti & numera talar hon inte med mig…

Eller som hon sa, jag pratade rakare med henne än vad M gjorde.

Fast som maken sa, om du inte vill ha ärliga svar så ska du inte fråga N, det borde du veta vid det här laget…

Nåja, jag hoppas fortfarande att dom kan hitta tillbaka till varandra, men tyvärr tror jag att B måste få kämpa själv ett tag så hon inser hur himla bra hon hade det med M…

Det där med Kärlek, ja… Jag & maken har haft ett ovanligt bra år tillsammans. Visst går det upp & ner i alla förhållanden (vi har ju iallafall varit tillsammans i över 15 år!), men det känns verkligen så himla bra nu, och har gjort det ett bra tag. 🙂 Hoppas att det inte är lugnet före stormen bara! 😉

Vad gäller vänskap så har det varit ett ganska lugnt år; ganska mycket partaj, men en väldigt lugn höst. Vi har vänner som flyttar till hus nästa år, ett par som väntar en midsommarbebis, och våra kära grannar som flyttar ifrån oss. Känns skönt att jag vet att vi kommer att hålla kontakten iallafall! 🙂

Så Skål för ett härligt 2010 & ett ännu härligare 2011!

One thought on “Lucka 2 Bildkalendern

  1. Hej!

    Jättetjusigt kort, med champagneglas och stämning. Men hur i all sin dar har du fått det att snöa även på bilden? Trolleri minst sagt… Alla kan så mycket finesser på datoriet, och även du vad jag kan förstå. Jobbigt med skilsmässor, tycker jag, men det är inte mycket man kan göra, lyssna och finnas till hands. För er två, det är inte alls ”lugnet före stormen”, utan ni har varandra, ibland är det bättre och ibland kommer det något emellan, men det reder ní ut. Oj så långt detta blev. Kram.

Kommentera

