Oj, oj, oj!


Här har det varit livat idag! Massor med besökare, men knappt några som lämnat nå tassavtryck i kommentarerna? Nog för att ni är välkomna att ”tjuvkika”, men dialog är ju roligare än monolog, så säg gärna hej! 🙂

Här har snön vräkt ner hela da’n; totalt har vi väl fått en 10-15 cm de senaste dagarna. Trots det så var det massor med ungar i skolan som inte ens hade täckbyxor, och många hade bara tunna stövlar… Kommer att vara många förkylda ungar där nästa vecka! Jag skickar iväg mina två med rejäl vinterjacka, täckbyxor, tjocka handskar & mössa – vinterkläder med andra ord.

När jag ringde B för att berätta att jag var på väg höll hon på att skotta trappan ner till fritidsklubben eftersom vaktis inte hade gjort det & hennes komois hade halkat & slagit sig. Av en händelse sprang jag ihop med vaktis & påpekade det för honom. Hans kommentar? Men, ingen har sagt åt mig! Som om man behöver påpeka att en trapp behöver skottas när det snöar non-stop hela da’n?!

E stack iväg med P och åkte pulka & gjorde se’n läxorna hemma hos henne, medans B först hjälpte några grannar att skotta (vi har väldigt många äldre i området, och B är lika underlig om sin mor & älskar att skotta snö! 🙂 ), se’n kom hon in & pluggade inför provet om Norden som hon ska ha imorgon.

Imorgon efter skolan följer hon med Y hem på pyjamasparty; vet inte riktigt vad vi ska hitta på med E? Funderar på att fråga om han vill bjuda hem en kompis över natten?

På lördag ska B&E sova över hos C eftersom jag & maken ska gå ut & fira hans födelsedag. När M & M fick höra att vi skulle ut så bestämde dom sig för att haka på också – skoj! Jag får käka middag med 3 karlar – dom blickarna! 😉

Vi har inte bestämt vart vi ska gå, men lutar åt Estocolmo 406. Vi får väl se var vi hamnar, men det vore säkert klokt att boka bord med tanke på att det är lönehelg…

Imorgon ska jag in till sta’n på förmidda’n – dags att kolla upp allergierna igen. Blir säkert pricktest. Skoj, skoj. Fast jag får väl trösta mig med att jag iallafall får sovmorgon? 😉

One thought on “Oj, oj, oj!

Kommentera

