Fullt ös!


I fredags slöt jag upp med långvägafrämmat inne i stan där det var AW Tweetup med en massa härliga människor. Det var för mycket folk, för mycket att dricka, för fög ljudnivå & alldeles för trevligt – förstår att folk kan bli beroende! 😉

Vi kom hem missinassen och kom en bra bit in på lörda’n innan vi hämtade oss. Och då var det dags för middag här hemma med U & hennes dotter J; en fullkomligt underbar kväll med högt & lågt – maken har påpekat flera gånger idag vilken härlig människa U är; roligt när nya vänner bara klickar & smälter in så där! Och B & J verkade också ha haft skoj. 🙂

Idag har vi jobbat på att piggna till; blev utdragen på en pratpromenad på Järvafältet som skingrade dimmorna innan det blev dags att komma hem & testa/buzza Santa Maria’s Paneng Red Curry med nudlar.

https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=ninnibeth

Jag höll mig inte helt till instruktionerna, utan skar ner röd paprika & purjo också.  Nudlarna räckte precis till 1 vuxen & 3 barn, på förpackningen stod det 3-4 pers, och jag förutsätter att dom menar vuxna då?

Men gott blev det, och riktigt krämigt med kokosmjölken i tetra – den ska jag köpa igen!

Alla gillade maten & jag ser redan fram emot lunchen imorgon… 😉

Kommentera

