Fredagstummetott


Dagen började helt ok, se’n fick jag ett sms från stackars U som ligger hemma med feber & halsont & var tvungen att ställa in vår dejt ikväll (Krya på dig!). Det har gått troll i det här nu!Tror vi får spontandejta när det dyker upp en lucka, för det funkar ju uppenbarligen inte att planera.. 😉

Nåja, allt är ju inhandlat, så jag kastade iväg ett sms till bästa grannarna, K&L, och hoppas att dom kan komma & ”rädda” oss från att äta ihjäl oss… 🙂

Imorse var det Frukost på skolan; så vi masade upp oss en halvtimme tidigare än vanligt för att hinna med en snabbis där. Fortfarande inget gnöl; tror trollen har tagit mina ungar & lämnat dom här två istället!

På skolan var det fullt hus – fantastisk uppslutning & rejäl frukost för hela familjen för 30 kr – totalt! Vi lämnade 40 & skulle ha lagt mer om vi haft mer pengar med oss…

Jag & B halkade iväg över skolgården tllsammans eftersom hon hade hemkunskap nu på morro’n; jag stressade henne lite eftersom det inte var många minuter kvar tills min buss skulle gå, men naturligtvis så var den inställd p g a vagnfel, så jag fick stå & frysa i en kvart. Varför har jag alltid kjol när det blir så?!

Vi får se hur det blir med K&L ikväll, imorgon ska B träffa sina piratkompisar som bor här i Sthlm eftersom H kommer på besök, i övrigt inga planer. Vi skulle ha gått på födelsedagskalas för 4-årige D, men dom har precis köpt hus & ska sälja lägenheten, så dom kände att det inte var direkt läge för partaj… Men det tar vi igen senare! 😉

För övrigt skulle jag gärna vilja ha en så’n där liten flygplansflaska med rött här på jobbet i en skrivbordslåda. Inte för att dricka ur, men för att kela lite med & tjuvstarta fredagsmyset i tanken…

Hur ser din helg ut?

2 thoughts on “Fredagstummetott

  1. min helg…städning, städning, städning… huset ser ut som om orkanen Katrina haft lekland. Men, det blir väl lita annat också… 🙂

Kommentera

