Tidigt i säng?


Jomenvisst! Tror jag ska börja påstå att jag ska vara uppe hela natten – då däckar jag nog före ungarna…

Appropå ungar & sömn… Igår, när jag skulle lägga mig (vid 23 *morr*) så öppnade jag ungarnas sovrumsdörrar på glänt som vanligt (dom har mörkläggningsgardiner & sover i loftsängar, så om dom behöver upp mitt i natten så kan dom lätt putta upp dörren så dom ser nå’t när dom vaknar till). E vaknade till utan att vakna, så jag sa som vanligt att ”Fortsätt sova du, jag skulle bara öppna din dörr lite!”. Han muttrade nå’, skickade en slängpuss & somnade om, men precis när jag tagit två tass-steg därifrån så hör jag en röst ”Jag vet inte vad jag ska göra!”… Lillplutten var nog inte så vaken ändå, så jag bara försäkrade honom om att han skulle fortsätta sova…

Imorse vaknade jag först av alla, och följdaktligen sköt jag till dörrarna igen så dom inte skulle vakna av duschen, för att åter igen öppna dom lite när deras väckarklocka ringde när jag duschat klart. Fick ett sömnigt ”Go’morro’n mamma! Tack för att du öppnade dörren!” från E tillsammans med en slängpuss… B å sin sida riktigt smälte i mina armar med världens goaste kram när hon klättrat ner & slagit av larmet…

Jag borde väl inte säga nå’t, men de senaste veckornas mornar har <ta i trä> flutit på så himla bra; inget bråk eller tjafs, inga hårda ord eller gnäll… Jag vet att det bara är nå’n tillfällig fas, men gissa om jag njuter så länge som det varar?! 😉

Sov så himla dåligt i natt… Låg liksom på ”vakt” inför att larmet skulle ringa, vände & vred på mig utan att riktigt djupsova… Inge’ Cola ikväll – helt klart! 😉

Imorgon kommer U & Co över på en försenad middag; har inte riktigt bestämt vad vi ska bjuda på, men det löser sig. Huvudsaken är att maken kommer ihåg att åka förbi systemet! 😉

Och ikväll ska jag fixa naglarna; på tiden nu eftersom en håller på att släppa, och en annan har gått av vid förlängningen, men eftersom mina egna naglar fått växa i fred under akrylen så är dom ganska långa nu… Ska bli skönt att bara sitta & bli ompysslad – tror jag ska passa på att boka fotvård också! 🙂

Kommentera

