Kalla tassar


Det gick tämligen smidigt att komma hem efter jobbet – bussen var bara en 10 min se’n, och själva resan blev kanske 5-10 min sen den också. Inte alls farligt med tanke på ”kaoset”!

Fast nog frös jag om tassarna när jag väntade! Jag hade mina höststövlar som Stockholmare säkert kallar vinterstövlar, men ett litet luder till foder klarar inte slask vidare bra. Men å andra sidan så har jag tre olika vinteruppsättningar med vinterkläder också, för småkallt, Stockholmsvinter & Riktig Vinter… 😉 Och nej, jag har inte vunnit på lotto, mina ”riktiga vinterstövlar” fyller 22 år i vinter, eller om det är 21 år… Ett par rejäla, fordrade skinnkängor som jag ger lite kärlek i form av Viking Fiskarsmorning ett par gånger per vinter.

Dom plockade jag ner från vinden, tillsammans med tjockare vantar & mössor till ungarna, när vi kom hem, se’n fick dom bo på elementet tills det var dags att ge sig ut i nederbörden & halka iväg till scouterna. Var riktigt andfådd när vi kom dit, och när jag kom hem igen så var jag rejält slut i fötter & vader – måste få nå’n ordning på min fotvärk snart, annars blir det ingen rolig vinter!

Som tur var hämtade grannen dom så jag slapp; maken blev fast på ett jobb & kom hem bara ett par minuter i 20; strax innan ungarna.

Ska bli intressant att se hur det blir med trafiken imorgon – en inte alltför avancerad gissning är att det blir…kaos?

2 thoughts on “Kalla tassar

  1. Hahaha, du vet hur min humor är hahaha men denna mening ” men ett litet luder till foder ” har jag skrattat åt flera ggr nu 😉

    Hoppas att det gick smidigt att ta sig till jobbet idag. Kram.

  2. 😉

    Det var inga problem alls att komma hit; förutom att busschauffören var av det där snåla slaget som aldrig drar på värmen på bussen – hutter!

Kommentera

