Ordningen återställd!


Hemma, med ungarna i säng – nu är det som det ska vara igen! 🙂

Vi mötte upp med M i fredags & gick till kvarterskrogen här; redan vid 18:15 var det fullpackat & vi fick vänta en halvtimme på bord! Det blev iallafall en mysig kväll m mycket relationssnack (han är ju nyseparerad – på frugans initiativ), öl och god mat. Men fy sjuttom va kläderna stank stekos igår morse! Ick!

Det blev väl inte direkt tidig start igår, men framåt lunch var vi på rull iallafall, så vi kom upp till Bollnäs & fick krama ungarna strax efter 15, efter pinkpaus i Gävle Bro som vanligt. 😉

Jag & mamma tillbringade kvällen spelandes Skip-Bo som vanligt, fast så mycket intressant prat blev det inte eftersom B också ville vara med & spela! 😉

Imorse blev jag väckt av ungarna vid 9 – så härligt att vakna omkramad av gosiga ungar! Det är den väckarklockan jag saknar mest när ungarna är bortresta!

Vid 11 skulle mamma & jag träffa Björnens (fd) sambo för lite social terapi; vi skulle till Krokanen, men dom öppnade först 12, så då tog vi bilen till Dollar, men det kaféet var också stängt, men tredje gången gillt hamnade vi på Lilla K vid Mobackes där vi käkade chokladbollar & pratade i 1½ timme. 🙂 Jag fick också en jättefin present av I, en Tag Heuer klocka vars urtavla är för liten för att hon ska kunna se den – armbandet är i titan & väger ingenting! 🙂 ”För all stöd” som hon sa, som om jag ställt upp för henne för att bli belönad, men det är klart det är roligt att bli uppskattad! 🙂

Hon och mamma klickade också direkt – mamma bjöd in henne till vårt julfirande på stående fot när hon hörde att I inte visste hur hon skulle fira jul! Tor dom två kan må bra av att hitta varandra & hitta på utflykter & sån’t tillsammans! 🙂

När jag & mamma kom hem satte vi oss i bilen för hemresa nästan direkt, vi var hemma vid 17-tiden efter att vi var tvungna att stanna i Gävle Bro (igen) och köpa nå’ ätbart till B&E.

För att sammanfatta höstlovet så kan man väl konstatera att det varit lika skönt att vara utan ungarna som det var att få hem dom igen… 🙂

3 thoughts on “Ordningen återställd!

  1. Malde, jag vet inte om jag ska be dig om ursäkt för att jag bloggat om nå’t som inte längre är självklart för dig, eller beundra dig för din styrka & generositet…
    ((((((((((kramar)))))))))))

Kommentera

