Månda’n


Bidde det inget bloggat igår? Måste kolla i min draft om det ligger nå’ där, för jag har absolut för mig att jag var här & pillade! 🙂

Gårdagen flöt på bra, vi hade bjudit hem grannarna på middag under deras 2:a visning, så när jag kom till skolan & såg att P var kvar där så erbjöd jag mig att ta med mig henne direkt & promenera förbi dagis & hämta upp lillebror också – bara roligt att kunna ställa upp för varandra! 🙂

Kom hem & satte ungarna vid köksbordet m läxorna medans lillebror P stökade i E’s rum. Han är verkligen söt, men va’ fort man glömmer bort hur det är att ha en 3½ åring hemma! 😉

L&K kom vid 17:30-tiden med en flaska rött i näven – passade alldeles utmärkt till fläskfilégrytan som puttrade i gjutjärnsgrytan på spisen.

Efter trevlig middag & prat plockade dom ihop ungarna & gick hem strax före 20, så vi jagade ungarna i säng & jag pös ihop en härlig cappuccino; risken är stor att jag blir kaffeberoende nu med vår nya leksak! 😉

Idag får jag med mig B’s klasskompis K hem efter skolan, hans mamma hinner inte hem så han hinner få mat i sig före simhallen dit dom ska med scouterna idag, så det blir fullt hus ikväll också.

Och imorgon blir det Spökkonsert på skolan. Ska passa på att besöka farbror doktorn också; har varit öm i hälen se’n i somras (hälsporre), se’n fick jag skitont i vaderna & fotknölarna, och nu sväller vaderna upp efter en dag på jobbet så jag bara kan dra upp dragkedjan på stövlarna till hälften…

Kommentera

