Inte helt i form…


Efter en trevlig AW på kontoret tog jag t-banan in till sta’n & Vapiano där jag mötte upp med U & hennes jobbarkompis C för ytterligare några timmar av tjatter & god mat – och en pannacotta to die for! 🙂 Har aldrig varit på Vapiano förut, men gillade konceptet och kan gott tänka mig att gå dit igen! 🙂

Var hemma strax efter 23 & ramlade i säng tämligen omgående…

Igår hade vi tänkt åka till Hi-sport & till Skokanonen för att köpa vinterstövlar åt ungarna (Jo, otroligt men sant, vi var ute i god tid i år!), men det slutade med att vi skippade Hi-sport eftersom det inte är nå’ brådis med skidkläderna & vi var lite tajta om tid…

Köpte vinterstövlar åt alla utom åt mig innan vi fortsatte till ElGiganten för att kolla högtalare till stereon & espressomaskin, men som vanligt så ska vi ”tänka på saken” & handla se’n. Vi är experter på att slösa bort tid i elektronikbutiker & se’n köpa det vi fastnade för första gången… 😉

Därefter fortsatte vi till Kista Galleria där vi lunchade innan vi shoppade lite på New Yorker & Dressman; maken laddade upp med lite nya skjortor & byxor, medans jag fick några tröjor…

Se’n hem & pynta sig lite & packa pyjamasar innan vi satte oss i bilen & åkte till våra kompisar i Skogås där vi tillbringade en härlig kväll med många skratt tillsammans med dom & ett annat par med två barn. Efter alldeles för mycket vin ramlade vi i säng & sov som små grisar fram till 10 imorse; ungarna var piggare än vad vi var kan man lugnt konstatera. G pratade om att vi inte kan dricka som förr längre, men jag konstaterade att vissta kan vi dricka som förr, men det vi inte kan är återhämta oss lika snabbt… 😉

Efter många timmar vid köksbordet med prat & skratt åkte karlarna iväg & handlade yakiniku, sushi & pizza som vi åt tillsammans innan  det var dags att åka hem – 24-timmars kalas är inte fy skam! 🙂

Mår lite ynk fortfarande, men så har jag lite feber också tydligen; tror jag ska stanna hemma igår & kurera mig eftersom det uppenbarligen inte funkade att bara jobba mindre förra veckan… B har klagat på magont & huvudvärk ett tag också, så vi kanske gör gemensam sak & tar en tjejdag i soffan?

Kommentera

