Oj va gammalt!


Igår fick man höra att man är en relik minsann…

Hämtade B på skolan & en av hennes klasskompisar såg min ”Rör inte min kompis” knapp som jag har på kavajen. Hon reagerade över att den var svart (till skillnad mot ”Jag gillar olika” handen som är vi), så jag förklarade att det är en orginalknapp från -85 och fick då svaret ”Oj, va gammalt!”… 🙂

Kom hem & fixade middag medans ungarna gjorde läxorna, se’n stack dom iväg till scouterna med grannen. När maken kom hem strax därefter skyndade vi oss iväg till Ica Maxi i Häggvik. Vi brukar handla på City Gross, men eftersom vi hade en rabattcheck på 10% på Ica Maxi så tänkte vi att vi skulle handla där. En kundvagn senare, och dryga 2 000 kr, så skulle vi alltså betala, bara för att få höra att checken var giltig tills i söndags… Så himla typiskt oss!

Så nästa gång blir det Willy’s eller CityGross istället!

Vi kom hem & maken stack iväg på cykeln för att lotsa hem ungarna från scouterna medans jag packade upp allt vi hade köpt – skönt med fulla skåp igen! 🙂

Idag har jag suttit & tittat på & lyssnat på live-sändningen från Chile & upptagningen av gruvarbetarna. Blir rörd till tårar varje gång kapseln kommer upp igen, fast mest spännande blir det ju när Yonny kommer upp som #21 i ordningen… 😉

One thought on “Oj va gammalt!

Kommentera

