Hack, host & snörvel


Vaknade imorse alldeles sjöblöt av svett – man känner sig inte allför sexig då… 😉

Det blev väldigt sen middag igår – oxfilé, klyftpotatis, pumpa med mojo, kantarell- & rödvinssås, värd att vänta på men att käka middag närmare 20 är väl sent.

Fick en snilleblixt när jag skulle krydda klyftpotatisen; förutom kryddorna jag rörde ut i lite maizena så tog jag en rejäl sked med Paté di pomodoro som jag skickat efter från Citronodlingen och  geggade ner potatisklyftorna med – det blev så himla gott & kommer att vara en stående ingredient när jag gör klyftpotatis hädanefter!! 🙂

Till maten avnjöt vi Grease! En av mina favoritfilmer som jag inte har sett på alldeles för länge – B älskade den, men E tyckte dom sjöng för mycket… 😉

Idag har jag varit riktigt duktig – jag & dotra målade väggen & fönsterkarmar uppe vid balkongen medans maken målade förrådet på baksidan. E var hos granntjejen & bakade chokladbollar! 🙂

Sitter & väntar på att maken ska avsluta & åka och köpa pizza nu – vi håller på att svälta ihjäl!

2 thoughts on “Hack, host & snörvel

  1. Vad var det för röra du mojsa på potatisen ? Nån tomataktig ?

    Haha, dom sjöng för mkt i Grease ? 😉 Hehe.

    Glöm inte att ta´t lugnt oxo och krya på dig *spänner ögonen i dig* 😉

  2. Det är en ”pasta” med soltorkade tomater & diverse kryddor. Skitgott att bre på kex som förrättsplock också! 🙂

    Har redan bestämt mig för att ta sovmorgon imorgon bitti; jobbar så mycket jag orkar helt enkelt… Vågar ju inte reta upp dig… 😉

Kommentera

