Nämen


Jag höll ju på att glömma bort att säga hej! 🙂

Idag har jag verkligen haft en tuff dag; inte personligen, men å andras vägnar…

Först knackar en kompis på FB chatten & behöver prata – han kämpar för sitt äktenskap, men hans fru vägrar erkänna sin egen del i deras kraschade förhållande…

Medans jag ”pratar” med honom ringer Björnens fru – hon har lämnat honom & är uppriven över ett elakt mail han skickade till henne igår kväll… Jag försöker få henne att inse att hon inte kan låta honom styra henne så länge som hon blir så här olycklig av att vara med honom…

Petar i mig lunch, och vips är klockan hemgång.

Föräldrafika på fritids – passade på att beställa 4 påsar bullar – 10 nybakta bullar för 25 kr – och supergoda dessutom! Pengarna går direkt till fritids kassa, så jag gör t o m en god gärning när jag köper dom! 😉

Kommer hem & medlar mellan B&E som bara morrar & fräser åt varandra; droppen var när E hade snott B’s tuggummin, ljugit om att han tagit dom & dessutom hade mage att kalla henne för idiot. Mammabägaren rann över så jag tror vi fick en fuktskada. Sa åt E att fundera på hur han kan gottgöra B & efter mycket slokande kom han & föreslog att han skulle plocka upp smutskläderna resten av veckan (en av deras uppgifter här hemma är att sortera smutstvätten i de 6 olika tvättkorgarna (svart, blått/grått, grönt, vitt, rosa/lila & röd/brun/orange), 3 korgar var).

Jag sa åt honom att fråga B om det var ok, och hon kontrade med att han isåfall också ska duka åt henne (dom dukar varje dag också, en tar tallrikar & glas, den andra besticken).

Sagt & gjort. Dom käkade & stack iväg till scouterna – den här veckan var det grannen som hämtade & lämnade…

Skyndar mig ner för att träna, men då säger programmet åt mig att jag bör vila efter 2 dagars träning, så då skjuter jag pil & bowlar med Wii Sports Resort istället… 😉

Så kommer C förbi med några glas jag köpt av henne och stannar & pratar en stund.

Maken & jag hinner precis äta så kommer ungarna hem. Jag kokar lite kaffe åt oss & skjutsar ungarna i säng så vi kan titta på House i lugn & ro.

Precis innan House ringer en kompis & vill prata med maken – han har problem med sin router.

Och när det är 20 min kvar på House ringer M igen – han har pratat med B igen ikväll, men kommer ingen vart… Stackarn är så nedbruten att han inte vet vad han ska ta sig till… Hur fan kan hon vara så dum att hon låter honom glida henne ur händerna?!

Och nu är det läggdags…

Vilken dag!

2 thoughts on “Nämen

Kommentera

