Slö, men skön helg


Eller ja, så slö var ju inte fredagen med tanke på att vi hade 4 extra ungar här för PremiärPyjamasPartyt, men resten av helgen har varit slö… 😉

Vi gjorde det enkelt för oss & köpte pizza i fredags, se’n fixade maken mojitos (alkoholfria naturligtvis!) åt alla ungarna, plus en varsin, mer laddad, åt oss två & vi satte i skivan i dvd’n… Vilket äventyr dom har varit ute på! Vi får se om det stämmer även i fortsättningen, men det var väldigt mycket fokus på B i första avsnittet; eller så var det bara jag som inte såg nå’n annan knappt… 😉

Vi mailade producenten efteråt & tackade för titten och påpekade lite fel vi sett (fel lag på ett barn mm); är en riktigt kick att få vara delaktig i ett sån’t här projekt, om så bara att man är mamma till en av deltagarna… 🙂

B satt & förklarade vad vi såg & hur filmandet hade gått till – så spännande att höra vad som händer bakom kulisserna!

På lördag fm övergav jag maken med alla ungarna eftersom jag hade tid i Kista för att klippa topparna – det blev en liten shoppingtur i gallerian efteråt också… 😉

När jag kom hem var alla ungar ute & lekte, och maken hörr på att måla fönsterkarmar (ja, fortfarande!), men nu snart så är det målat, isolerat & klart! Maken sa att han hellre snickrar nya fönsterkarmar än målar om dom nästa gång det blir dags! 😉 Han hatar att måla, och jag klarar ju inte av det med tanke på min musarm…

Vi bestämde oss för att åka iväg till Bromma Blocks för att ta en titt på XXL – sportbutiken dom öppnade i fredags, så C lovade att ta hand om ungarna åt oss nå’n timme medans vi åkte dit.

Kön var ungefär hundra meter, men rullade på snabbt – tror inte vi stod där mer än kanske 10 min! Väl inne så var ju alla intressanta erbjudanden slutsålda; känns mer som lockvaror när dom säljer slut redan första da’n… Men vi köpte iallafall ett gäng Buff’s. Ungarna har velat haft en länge, men jag betalar inte 130 spänn för en halvmeter rundstickat tyg även om det är funktionstyg. 49 kr kändes mer ok att betala och jag har nästan varit tvugna att säga åt dom på skarpen för att dom inte ska sova i dom… 😉

Hemma blev det rester till resten av familjen; jag käkade tonfiskgryta med ris istället – och har en portion kvar till lunch på måndag också! 🙂

Efter maten fick maken för sig att han ville gå ut & ta sig en öl med några kompisar, så han ringde runt & trummade ihop ett gäng. Tänk om vi tjejer kunde vara lika duktiga på spontanrymningar så där?! Han stack vid 20-tiden & kom hem nå’n gång missinassen, jag sov som en gris & märkte att han kom hem, men bara så där med halva örat…

Jag satt hemma & tittade på Transformers med ungarna istället – B somnade redan efter en halvtimme, jag somnade nå’n gång vid 23-tiden. E puttade mig vaken & när han väl fått liv i mig så somnade han själv! 😉

Kom också till den trista insikten att jag nu inte längre klarar av att bära upp ungarna i säng när dom somnar i soffan… Dom är för stora & tunga helt enkelt – fastän dom bara är små fisar som knappt når upp till dörrhandtaget… 😉

Idag har jag städat & plockat hela da’n inför måndagens intervju efter att B slutar skolan; maken åket iväg på simhallskalas på andra sidan av stan med B&E under tiden.

När jag städat färdigt satte jag på EA Sports Active på Wii’n för att träna – och vilket himla bra program! Jag svettades så det rann om mig innan jag var färdig! Hoppas jag kan hitta disciplinen att fortsätta under veckan!

Nu sitter jag här & väntar på att få sällskap; maken skulel svänga förbi McD’s med ungarna eftersom dom höll på att svälta ihjäl, få se om jag får en burgare (utan pommes) från Burger King också… 😉

2 thoughts on “Slö, men skön helg

Kommentera

