Räkna rätt nu!


Vad som än har hänt i helgen, så känns det ganska oväsentligt med räkna-dramat som pågår på tv’n bakom ryggen på mig nu… Måtte siffrorna vara på Sveriges sida!

Min första önskan – Allians-seger med egen majoritet.

Min andra önskan – RödGrön seger med egen majoritet.

Min allra högsta önskan – att brunskjortorna inte kommer in i riksda’n!

Väljarna kom i en strid ström när vi gick till Akallaskolan idag strax efter lunch; och på vägen hem mötte vi granne efter granne med valkorten i handen. Känns bra att så många engagerar sig!

För övrigt har helgen varit lugn; igår fortsatte maken måla fönsterkarmar medans jag packade undan lite skrot i bokhyllorna & petade upp lite nya glas i vitrinskåpet i vardagsrummet. La’ in en kaffeservis på Tradera också, så nu är jag av med den oskulden… 😉

Idag var det städning med scouterna i Husby gård; åkte förbi & hämtade C hemma hos B&M också. B var alldeles tårögd & kunde knappt prata… Tror det börjar sjunka in vad hon gjort…

Valmidda’n blev hemmagjort pizza med skinka, chorizo, soltorkade tomater och lite annat smått & gott. Hoppas resultatet blir lika gott ikväll!

Kommentera

