Efterlängtad helg!


Fast vi inte har nå’ planerat den här helgen så har jag verkligen längtat. Hoppas på att bli stucken av flitets bi imorgon så trädgården blir tip-top, men vågar inte riktigt hoppas… Nåja, jag får väl köra på tjurskallighet isåfall, det har jag gjort förr! 😉

M ringde mig i förmiddags & ville bjuda på lunch. Dom har haft mäklare hemma nu som värderat huset. Mäklaren sa att han kan garantera ett pris som ligger 300′ över vad dom betalat. Han vill ge B hälften av det rakt av, fastän han har renoverat för 150′ enbart i material… Och likt förb:nnat är hon inte nöjd?!

Skiljsmässor kan verkligen ta fram det värsta ur folk; den här B känner jag inte alls igen trots att jag kännt dom nästan lika länge som jag känt maken, dvs 15 år!

Handlade & fick med mig A hem från skolan idag igen, fast idag så gick han hem före maten.

Fick nå’ ryck & vispade ihop en limecurd som jag fick recept på av en kompis idag. Vi åt den till efterrätt idag, men den hade nog smakat godare att bre på sockerkaka, eller som bullfyllning eftersom den blev väl mäktig att skeda i sig… 😉

Sitter här med ett glas rosé & mår ganska bra… Hoppas vädrets makter är med oss i helgen!

Kommentera

