Strulig eftermiddag igår


När jag står & väntar på bussen ringer dotra – får hon gå till pizzerian med några kompisar efter skolan? Jomenvisst, om du inte har nå’ läxor, och betalar gör du själv…

Strax efter att jag lagt på så insåg jag att B aldrig, någonsin, ber om något, och vi är skyldig dom flera år av veckopeng helt enkelt för att vi alltid glömmer bort det, så när jag kom till Akalla så ringde jag för att fråga var dom var (dom skulle gå runt hem till varandra för att hämta pengar), och stack åt henne en hundring iallafall…

Fick med mig A hem också när jag hämtade E på skolan, så jag hade två tjattrande 9-åringar som pluggade glosor vid köksbordet innan jag deporterade dom ut för att leka; det blev sandlåda & bilar för ovanlighetens skull.

Ringde nageltjejen för att höra om hon kunde förbarma sig över mina stumpar, så vid 18 cyklade jag dit med E i släptåg så hon kunde slipa ner dom. Mina riktiga naglar under var helt ok, men vi kom överens om att låta dom vila tills 1/10 när jag ska sätta på nya inför 95-årskalaset. 🙂

Kommentera

