På kurs med Kurt


Idag ska jag på kurs i ett orderprogram. Fast det är telefonutbildning, så ingen lyxig lunch & nya kontakter… 😉

Morgonen var mycket lugnare idag jmnfört med morgondagen, som jag glömt berätta om; jag skulle köpa nytt 30-dagars kort, men automaten vid min nedgång var trasig (som vanligt), så jag fick gå igenom till andra uppgången & köpa det där. Precis när jag betalat så hör jag ett skrik ”AJ, AJ! Axeln har hoppat ur led!!!”. En tjej med weekendväska på hjul & en annan väska på axeln gick igenom spärren & gjorde nå’n felaktig rörelse för att få med sig rullväskan genom spärren! Trots smärtan var hon cool; en kille frågade om han kunde hjälpa henne & hon undrade om han kunde dra den rätt åt henne?! Jag hjälpte henne undan med väskorna (själv junde hon inte röra sig), och spärrvakten kom också för att ringa efter ambulans. Jag var tvungen att gå (& hon hade ju hjälp från spärrvakten), men tänkte se’n att jag hoppas dom tänkte på att vårdcentralen bara ligger några steg därifrån…

Imorse var största äventyret en jätteblåsa på hälen – första dagen med skor med hälkappa är alltid en plåga även om skorna är flera år…

Kickstartade da’n med en cappuccino; fast är lite missnöjd – tror bara jag kan göra en som jag gillar – och G med deras härliga maskin förstås. 🙂

Idag stänger fritids redan 15 så ungarna får gå hem själv; fast jag kommer ju själv hem till 15:30, så det är ju lugnt.

Middagen är inte heller jobbig idag – det blev kvar paella så det räcker tills idag också – t o m ungarna gillade den bara dom fick peta ur dom livsfarliga grönsakerna! 😉

Imorr’n får det bli nå’ med svarta bönor så jag får lite rester att ta med mig till U & kräftskivan… 😉

2 thoughts on “På kurs med Kurt

Kommentera

