Vilken härlig helg!


Först på freda’n kom C över med ungarna på middag & vi satt vid köksbordet & skrattade & pratade med henne till efter midnatt, se’n på lördag morgon skjutsade maken mig till U för vidare skjuts ut till Villa Aske och Magdalena Graaf‘s Myshelg.

Vi hann inte mer än kliva ur bilen & tacka för skjutsen förrän Magdalena mötte oss med en jättekram! Och på den vägen var det hela helgen; varmt, hjärtligt, generöst & fullkomligt underbart!

Jag hade ju fördelen att åka med en ”veteran” på dom här tillställningarna/bloggträffarna; U har ju varit med båda tidigare träffarna och kände ju massor av dom som var där, men jag blev mottagen med öppna famnen & kände mig direkt som ”en famille”! 🙂

Vi välkomnades först med en generös goodie bag på rummet, se’n över en underbart god lunch.

Efter lunchen var det dags att byta om till bekväma kläder för något som visade sig vara en Korvkamp!

Vi hade blivit uppdelade i 6 lag som tävlade i ”midsommarlekar” med korvtema; allt ifrån säckhoppning till sked & korv-lopp. Tyvärr var varken jag eller U i vinnarlaget som belönades med ansiktsbehandlingar. Och vinnaren i utslagstävlingarna inom vinnarlaget vann dessutom en el-cykel värd 12 000kr!

Efter lekarna var det en presentation av Rosenserien som var med & sponsrade helgen, men jag & U skippade det & drack lite bubbel på rummet innan det var dags för en fikastund. Efter det gick vi tillbaka till rummet för att pynta oss inför kvällens mingel & mat, men först en förfest i annexet med korridorgrannarna!

Till grillbuffén bjöds vi först på aukustisk underhållning av färöiske Brandur, se’n blev det tävlingar på scenen där förstapriset var en mobiltelefon! Och som kvällens clou kom Anne-lie Rydé som sjöng flera låtar från sitt kommande album med covers på dansbandslåtar – galet härligt! 🙂

Vi kom i säng någorlunda tidigt (vid 1 redan!), men var allt annat än pigga större delen av förmidda’n även om vi tog oss upp för att äta frukost… 😉

Vid 11 var det föreläsning & yoga med Tina Nordlund; verkligen härligt att få koppla av tillsammans med ett proffs! 🙂

Se’n 13:30 var det brunch och prisutdelning – flera mobiltelefoner, hyrbilar, cd, hud- & hårvård lottades ut. Jag vann inget, men U gick hem med en härlig påse späckad med hårvårdsprodukter!

Jag kan bara tacka för en fullkomligt galet härlig helg! När man läser Magdalenas blogg så känner man hennes värme & äkthet; men jag kan bara säga att verkligheten överträffar bloggens Maggan! En så’n underbar människa! Och vilka härliga vänner hon har dessutom som jobbar & sliter för att dra ihop dom här träffarna!

Jag ska absolut med nästa gång också! Ses vi? 🙂

2 thoughts on “Vilken härlig helg!

Kommentera

