Ninni glad!


Imorse, när jag stod ute vid kaffemaskinen & tog vatten till min rooibos, får jag höra att ”Men vad du ser fräsch ut – alldeles uppiffad & smal!”. Jag ler fortfarande från öra till öra! 🙂 Speciellt som vågen visat +/-0 ett bra tag nu… 😉

Tog vägen över Kista när jag slutade; behöver leta solglasögon eftersom dom gamla spruckit. Hittade till slut ett par på Bijou Brigitte, men när jag ville betala hälften kontant & andra hälften med kort så gick det inte – vår kassa-apparat är så gammal att det funkar inte att delbetala, då slår den ut bara…

Inte heller kunde jag betala med pengar & Kista-presentkort…

Så solglasögonen fick stanna kvar i butiken…

Kanske plockar upp dom idag eftersom jag ändå ska förbi Systemet & köpa lite bubbel till helgen. Flaskan jag hade hemma tog liksom slut… Måste ha varit hål i botten; eller så har den dunstat bort i kylskåpet? 😉

Kom hem & möttes av två ungar som frågade om dom fick sova över hos grannen? OK, bara det är ok med C? Ringde & frågade och det var det ju naturligtvis – den kvinnan är för snäll för sitt eget bästa; hon är underbar! 🙂

Fixade en snabb spagetti & köttfärssås, se’n städade ungarna rummen & stack efter att ha plockat ihop ett ombyte…

Jag tillbringade kvällen med min nya, efterlängtade, bok – Diana Gabaldons Som ett eko. 1 250 underbara sidor som kommer att vara slut alldeles för fort… Maken satt vid datorn – en helt vanlig kväll, sans enfants… 😉

3 thoughts on “Ninni glad!

  1. Härlig start på dan ! 🙂

    Mysko det där med att bubblet försvann av sig själv…haha 😉

    Linda kommer upp till kräftorna förresten 🙂 Blev klart precis

  2. Härligt att få höra! 🙂

    Själv har jag bara ökat 6 hg på sommaruppehållet hos M&M, det kunde ha varit mer, så jag är nöjd.

    ÅÅÅHHHH!!!! Har boken kommit???? ÄNTLIGEN!
    😀

Kommentera

