Disträ, orolig & trött…


Nej, idag är inte Ninni på topp direkt.. 😦

Försov mig imorse – vaknade 2 timmar sent. Jag behövde ingen kickstart på dagen direkt, men säkert de två extra sovtimmarna…

Tittar på väderleksprognosen & konstaterar att B haft en blöt natt & inte får sol förrän på lördag – och dom skulle sova i vindskydd, så jag vet inte rktigt hur hon ska hålla värmen… 😦 Hoppas dom tar väl hand om min tjej!

Maken har sovit någorlunda gott; eller så är det jag som varit så utmattad både psykiskt & fysiskt att jag sovit som klubbad?

Det är mycket småstruligt på jobbet just nu; för att inte tala om det stora tomrummet som Tomten lämnat efter sig… Kommer inte ihåg om jag skrivit om det här; men han gick bort på min födelsedag efter dryga halvårets kamp mot cancer i urinblåsan… 😦

Ringde hem och maken mår mycket bättre; han har inte tagit nå’n medicin se’n igår kväll, och han känner sig relativt ”rörlig”. Bannade honom lite & sa att han åtminstone borde ta Voltaren för skadans skull även om han kan låta bli Citadonet om han inte har ont. Dubbelkollade med mamma (diskbråck & ischias), och hon gav mig rätt…

Nu måste jag ta tag i jobbhögarna…

5 thoughts on “Disträ, orolig & trött…

  1. Japp, du har rätt ang Voltaren.

    Aj då, har dom inga tält där B är ? Har hon möjlighet att ringa hem om hon vill ?

    Förstår att det känns tomt nu när Björnen vandrat vidare…blir det nån ersättare eller hur är tanken ?

  2. Jaså, Björnen dog, nej det har du nog inte skrivit om eller så har jag missat det.
    Skönt att maken är hemma igen och verkar må skapligt.
    Försova sig är ingen höjdare, jag brukar känna att jag är borta mest hela dagen om jag har försovit mig.

Kommentera

