60 mil senare…


Imorse kom M & hämtade oss för att åka 30 mil söderut för att lämna B på hennes äventyr; snacka om en redigerad tillställning – men B kommer att ha en härlig stund & få minnen för livet, så det må vara hänt… 😉 M fick vara stand-in för pappa; jag funderade på att kalla in Charlize Theron, men spelade mig själv iallafall! 😉

På vägen hem stannade vi här för en snabblunch. Jag fruktade tradar-käk & drypande pommes, men blev glatt överraskad av kvalitén! Visst var lunchen lite väl dyr (78 kr för en dagens, andra varmrätter från 98), men det var fräscht, gott och vällagat, så det må vara hänt! 🙂

Vi åkte direkt till Danderyd för att hämta upp maken; han mådde mycket bättre, men är fortfarande väldigt öm – han blev avsläppt kanske 100m från ytterdörren (det går inte att köra in med bil på framsidan, och eftersom vi bor i ett sutteräng-hus så är det trappor upp till sovrummet från baksidan) och det tog 45 smärtsamma minuter på kryckor att linka fram – E fick t o m springa i förväg & hämta en stol som maken kunde sitta & vila på med jämna mellanrum…

Jag stack till Kista & hämtade ut medicinen, och köpte lite middagsmat också innan jag kom hem till mina killar som satt & tittade på film på datorn…

Är helt slut i ben, skalle & rumpa; det har varit en lång dag… Och på fredag måste jag packa igen eftersom E ska på scoutläger en vecka…

Och jag & maken som skulle ha haft en mysvecka tillsammans nästa vecka utan ungar, så ligger han i sängen & kvider istället… 😦

4 thoughts on “60 mil senare…

  1. Hoppas att gubben din har fått ngr dunderpiller som tex Citodon ! Fy tusan att ha så där ont 😦

    Om du ångrar dig så e vi än så länge 9 tjejer imorgon kväll som ska träffas……just saying 😉

    Ni kan nog ha en mysvecka ändå ? Tänd lite candles, laga god mat och kryp ner i sängen och kika på film tillsammans ?

  2. Han fick standard-cocktailen – Citodon & Voltaren… 🙂

    Visst skulle jag mer än gärna rymma ut med er på fredag, men jag måste packa E’s ryggsäck; bara måste… 😦 Annars så känns det som nå’t jag verkligen behöver!

    Visst ska vi ta tillvara på tiden, men jag kommer nog att vara tvungen att måla & kitta fönstren som vi bara hann grundmåla innan semestern… 😦

  3. Det skulle jag kunna göra, men samtidigt så kommer E att vara borta en hel vecka, så jag vill gosa lite med honom också… Nej, jag får nog bara sucka & ge mig till tåls till nästa gång! 🙂

Kommentera

