Nu börjar det bli tajt


Många säckar att knyta ihop innan semstern.

Igår hann jag iallafall med min fotvård som jag brukar unna mig nå’n gång per år (tack friskvårdspeng!). Jag brukar gå i Akalla, men var som vanligt ute i sista minuten, så hon hade ingen tid, så jag åkte till frisersalongen bredvid kyrkan i Kista där jag hört att dom hade fotvård.

Jag fick tid vid 18, så jag hade 2½ timme att ta kål på; det blev en sväng till min favoritbutik New Yorker och en latte på Complé, i sällskap av Stephenie Meyer’s Genom dina ögon. Jo, det är hon som skrivit Twilight böckerna, som jag visserligen läst med stor behållning, men jag blev ändå positivt överraskad av den här boken. Det är en helt underbar sci-fi bok om jorden sedd ur en rymdvarelses vinkel, i en människas kropp. Jag sträckläste den & var riktigt ledsen när den tog slut imorse. Hade aldrig kunnat gissa att Stephenie Meyer var en så duktig författare!

Fotvård var det ja… Tjejen var riktigt trevlig, och säkert duktig, men inte vidare noggrann; är vitfnasig på fötterna och det ”skrapar” mot nylonstrumpor. Att hon dessutom klippte ner hörnet på stortånageln så långt att jag fått en liten infektion där redan ger ju inte heller nå toppbetyg…

Köpte middag åt maken & mig på Pong Asian Tapas innan jag åkte hem; valde Malaysian chicken & Basil Muu, men sparde Basil Muu’n till lunch idag. Lyckades dock glömma lådan på köksgolvet eftersom jag ”passade på” att vattna orkidéerna innan jag gick – så sur!

Maken höll på att måla köksfönstren när jag kom hem; själv målade jag fönsterbrädorna medans han åkte & hämtade vår bil som nu är färdiglagad…

2 thoughts on “Nu börjar det bli tajt

  1. Hm, det där lät juh inge vidare med fotvården tycker jag. Du får nog pilla lite hemma så att det blir bra ?

    Jag har aldrig vågat mig på att köpa mat från Pong Asian…e det gott ? Prisvärt ?

    Och du, på tal om orkideér..Jag har 5 st LEVANDE i mitt kök haha !! 🙂

  2. Jodå, jag är ju tyvärr van efter alla mina nageltrång, så det blir hemmakur!
    Asian pong har skitgod mat – min favorit just nu. 🙂

    5 orkidéer?! Jag smittar tydligen av mig?! 😉 Jag har 9 i köksfönstret nu; hoppas åtminstone hälften överlever vår semester…

Kommentera

