Full helg!


Ja,  det blir lite bloggstiltje när solen skiner. Fast nu när jag sitter på jobbet kan jag väl ta mig tid att uppdatera… 😉

I fredags hämtade jag ungarna, och grannens 2 på skola & dagis. P älskar ju när jag hämtar honom på dagis & hade bett om det, så vad gör det då att vi inte hade tid egentligen? 😉

Det blev picknick på baksidan för ungarna medans jag packade det sista; och spridda kramar av P – tror maken har fått en liten konkurrent! 😉

Vid 17:30 var bilen färdigpackad & vi styrde kosan norröver för att dumpa ungarna hos mina föräldrar. Härligt att sätta sig vid dukat bord när vi kom fram! Maken & ungarna slocknade före 22, men mamma & jag att uppe till 2 och babblade & delade på en flaska bubbel medans vi spelade Skip-bo. Var inte piggast när jag blev väckt vid 10 av en mer än utsövd make…

Vi käkade frukost, kramade ungarna & satte oss i bilen. Tog vägen över Ockelbo marknad; maken handlade lite fiskeprylar i värmen, men jag köpte inte ett dugg! Blev riktigt förvånad faktiskt. Är uppenbarligen marknads-mätt fortfarande efter mina år som knalle – för hittar man inget på Ockelbo marknad så är man mätt!

Kom hem & jag slocknade en kaffekvart tvärs över sängen. Maken  föreslog att vi skulle åka in till sta’n & äta? Nja… Är så varmt… Är inte så hungrig… Ja, tapas kan vi ju käka! Sagt & gjort – snabbdusch & på med kläderna. Bad om tapas-tips av web-vänner på väg in till sta’n & landade på Caliente‘s stora uteservering på Fleminggatan. När vi kom dit såg vi att vår kompis dotter jobbar där – så vi satte oss vid ett av hennes bord så klart! 🙂

Jag testade Champiñones al ajillo (sådär; smakade nästan grillkrydda), Chorizo con tomate (var nog snarare salchicha, och ganska salt) Casuela de carne con limon (supergott!) och Pinchos morunos (mättande & gott). Till det drack vi immig öl. Uteserveringen stängde 22, och eftersom vi var ganska mosiga efter dagens bilfärd så lät vi oss nöja med det & tog t-banan hem…

Vi hade blivit utbjudna på en dag på stranden på Dalarö igår, men vi var vuxna och drog till Bauhaus för att köpa material för att måla & kitta om våra fönster; ett projekt som vi skjutit upp i flera somrar nu, men nu passar vi på eftersom ungarna är borta ända tills på torsdag. Drog på mig bikinin (*ryyyys* Inte snyggt, men svalt!) och ställde mig & skrapade & tvättade med maken; ikväll ska vi grundmåla. Kvällsmaten blev en sallad & en köttbit – helt rätt i värmen! 🙂

Kommentera

