Åh – fredag!


Det gick skitbra att simma igår:

* 100 m – 3 min

* 250 m – 7 min

* 500 m – 15 min

* 1 000 m – 32 min

Fast på gymnasiet så låg jag runt 25 min på kilometern, så jag har en del att ta igen… 😉

Det var knappt några i bassängen igår heller, så det underlättade ju.

Ikväll är sista dagen på simskolan, så ikväll får jag njuta lite extra; ska försöka fortsätta nästa vecka också, fast kanske utan ungar då… 😉

När jag kom hem höll maken på att tina kräftor & hummer med R&R i köket; luftrören slog igen direkt, så jag var tvungen att puffa & gå ner. Min skaldjursallergi blir bara värre & värre… 😦 Jag brukar ju kunna klara mig om jag medicinerar, men det verkar inte funka fullt ut längre.

Imorse skjutsade maken R&R till Arlanda; junior åker hem till Moskva idag, och i eftermiddag tar senior båten till Helsingfors för att sluta upp med fru & styvson. På tisdag (eller om det var onsdag) kommer dom hit & stannar resten av veckan innan dom drar vidare till Paris.

I ärlighetens namn så har dom inte direkt varit ”i vägen”, dom har varit ute på dagarna & kommit hem sent, så jag har inte ens behövt laga mat; men det ska bli skönt med en liten andningspaus; slippa tänka på att man har främmande hemma…

Imorgon måste jag försöka hinna med en vända till Stinsen; mina fuskisar börjar släppa i kanten, och tejpade naglar är ju inte snyggt…

Kommentera

