Fel dag att tjafsa!


Stressade hemöver, fixade middag till mig & ungarna (maken kom hem senare & gästerna är på driven i sta’n fortfarande) och drog till simhallen.

Där blev det gnäll i kassan från tjejen eftersom hon inte kunde se att vi betalat kursen?

Umm, jag betalade i onsdags (26 maj, förfallo var 28:de). Ok, gå in…

När vi håller på att byta om kommer tjejen igen – Dina barn får inte vara med på simskolan, för vi kan inte se att ni har betalat!

Jag har visst betalat, men (Suck, pust & stön), då får jag låna er telefon (hade lämnat mobilen hemma) och be maken skriva ut en kopia & faxa eller komma hit med då!

Och förresten – du måste också betala!

Umm, jag kanske glömde dra kortet (stora entrégrinden var öppen), men jag hade årskortet i handen när vi pratade där ute – vill du se det igen?

Nej då, jag litar på dig!

I h:vete att du litar på mig, du påstår ju att jag inte betalat ungarnas simskola, så titta nu noga, så du kan vara alldeles säker på att jag är jag! *morr*

Vi byter om & jag & ungarna går ut i receptionen där jag får låna telefon & ringer till maken. Är minst sagt irriterad över att bli misstrodd p g a att dom inte har uppdaterade listor från idrottsförvaltningen, så jag säger till maken att dom håller på med rena mariconada pa’ joder (jävlas bara för att jävlas) och annat, dock inget personligt utan generellt om tillvaron. Maken var ”en la curva” (dvs kurvan på Hanstaleden strax efter Expressentryckeriet) och skulle skriva ut en kopia & komma med till badet.

När jag lägger på börjar killen i kassan tjafsa & påstå att ”Jag förstod vad du sa, du kallade mig Maricon (bög) och henne Curva (? Ingen aning vad det betyder på hans språk… På spanska betyder det iallafall sväng, eller kurva…). Jag påpekde misstaget för honom & då tyckte han att jag skulle lugna ner mig & inte vara så aggresiv, För då ska jag se till att du inte kan använda ditt årskort nå’ mer!

Eller hur?! Jag påpekade att jag har all rätt i världen att bli förbannad när jag blir anklagad för att inte ha betalat när jag visst gjort det, och när han dessutom lägger ord i min mun som jag aldrig sagt…

Satte mig på bänken med ungarna och väntade på maken, men efter ett par minuter hade han väl insett hur han betedde sig och frågade när kursen började? Om sju minuter… Ja, ok, låt dom gå in så dom inte missar lektionen då… Din man kan komma med kopian när han är klar med den.

Ringde maken igen och guidade honom i internetbanken (det är jag som betalar räkningarna), se’n gick jag in & simmade dryga kilometern på ren adrenalin – första 250 metrarna var jag som en elvisp i vattnet, och jag simmade 1 100 meter på 35 min ungefär…

När jag kom ut så tittade killen åt ett annat håll, men jag frågade naturligtvis om maken kommit förbi med kopian så vi kunde slippa tjafs imorgon? Jaaa…. Såg du att jag betalat alltså? Jaaaa….

När jag kom hem sa maken att han också hade pratat med honom och sagt att det var oacceptabelt att ungarna skulle lida för att deras listor inte var uppdaterade som dom skulle. Till maken hade han sagt att han skulle be om ursäkt till mig när jag kom ut, men, men…

Nå’n som vet vad ”Curva” kan vara för förolämpning f’resten så jag använder det med flit nästa gång! 😉

3 thoughts on “Fel dag att tjafsa!

  1. FY va otrevlig personal !! Leta rätt på nummer till deras chef, så där får dom inte bete sig. Vadå ” se till att du inte får använda ditt årskort ” !! Maffiametoder liksom.

  2. Om jag inte minns fel så betyder det hora på diverse slaviska språk. Eller om det kanske var f*tta. Hur som helst en rejäl förolämpning om den riktas mot en tjej!

  3. Missie, gissa om jag tänker ta det vidare – jag ger mig ju inte! 😉

    Barbafjant, tack för tolkningen; jag frågade honom idag vilket språk det var en förolämpning på och han sa att det var polska, men vägrade säga vad det betydde. Min polska väninna sa dock att det betyder just Hora på polska.
    Bra att veta… 😉

Kommentera

