Huset fullt!


Imorse landade R’s son R på Arlanda, så maken, R & E åkte och hämtade honom medans vi tjejer (B & jag alltså) poppade Spotify och käkade frukost. Fick ett jättegott ört-te från B i Morsdagspresent som vi invigde. 🙂

Det var nästan lite läskigt att se R junior – han var en exakt kopia av sin pappa från den tiden när jag först lärde känna honom; kändes som att sitta fast i en tids-varp! 🙂 Fast Junior pratar knappt nå’ spanska utan bara ryska; hans mamma är ryska & R lärde känna honom när han pluggade där, fast dom har varit separerade se’n Junior var liten. R själv hade inte träffat sin son på 7 år (!).

Dom åkte in till sta’n för att turista tillsammans, E stack över till A, maken gick ut i trädgår’n och jag tog en tupplur innan jag & B åkte till Kista för att lämna tillbaka lite gympadojor dom inte dög åt ungarna. Av en ren händelse så var det nå’n slags Kids Court dag där, så vi hann med ballongfigurer, modevisning & ansiktsmålning också innan vi drog hemåt – bra timing! 🙂

Av maken fick jag en orkidée i Morsdagspresent; nu har jag 8 stycken på parad i köksfönstret! Och alldeles nyligen började min första orkidé blomma igen, för 5 året i rad! 🙂

Kommentera

