Slödag


Somnade framför tv’n igår medans resten av familjen tittade på Bortspolad, en skitrolig barnfilm som oförtjänt kommit i skuggan av de stora drakarna…

Sov till midnatt & gick upp för att lägga mig, men naturligtvis kunde jag inte somna förrän vid 2-tiden, och då efter en halvtimme på spikmattan.

Har drömt livligt & ”inspirerat” i natt, det märks att Tant Röd är på gång! 😉

Dagen har varit lugn & slö; finns en hel del att ta tag i, men jag orkar liksom inte; fast jag ska iallafall sortera undan det nytvättade & packa ryggsäckar. Vi får se om E kan gå på hajken imorgon; imorse vaknade han med 37,4C och snorig, men inte riktigt ”sjuk” precis. Vi får se hur vi gör…

På lörda’n blir det kalas iallafall; maken ringde N igår & blev övertalad; inte många karlar som kan säga nej till henne… 😉 Nej, vi trodde att det bara skulle bli ”vanligt” barnkalas (dvs inte à la latinos med vuxenpartaj på kvällen), men N berättade att det skulle bli som vanligt, så då kommer vi så klart! 🙂 Nu måste jag komma på nå’ att ha på mig också… Skulle vilja ha nå’n tuff, syrenlila klänning…

Ikväll ska maken hjälpa grannen med datorn, få se vad jag & ungarna hittar på?

Kommentera

