Jag överlevde!


Kom hem i god tid för att packa ihop E & t o m hinna läsa lite innan B kom hem med tjejgänget + T som också fick vara med trots avsaknaden av tjej-egenskaper…

Vi jagade glassbil & köpte glasstårta & -pinnar, se’n beställde vi pizza som maken hämtade. Efter pizzan stack dom ut & lekte en stund innan dom kom hem & fikade med glasstårta; blev riktigt varmt med 11 ljus på en glasstårta… 😉

Efter tårtan gick T hem eftersom han skulle upp tidigt för att fiska med sin pappa, så då tog vi fram nagellacken & körde lite manikyr! Målade 1 uppsättning silversvarta m vit kant längst fram, 2 uppsättningar ljusblå m blått glitter & en körsbärsröd m silverglitter… Själv målade jag mina metallic-lila med vita blommor på… 🙂

Redan vid 22-tiden började dom klippa med ögonen framför tv’n & gick & la sig vid 23, men tre av tjejerna kom snart upp igen eftersom dom skrämt upp sig själva genom att titta på Vampire Diaries tidigare på da’n… Jag lämnade dom i makens vård vid midnatt & han kom upp strax efter att tjejerna lagt sig, redan före 1! Hade minst räknat med 2!

Imorse började dom bli sugna på frukost vid 9, så maken gick upp & fixade frukost & lät mig sova till halv 11. Jag fick sällskap till frukosten iallafall eftersom dom kom upp för att äta upp glasstårtan… 😉

Jag har slöat här hemma medans maken var ute  i trädgår’n och lekte med nå’n motor; tjejerna gick hem vid 13-tiden och B&E följde med K hem för att leta efter B’s mobil. Det visade sig se’n att den låg ute i trädgår’n här hemma. Tur att maken hitta den innan den fick slut på batteriet!

Nu sitter vi & väntar på midda’n – oxfilé & klyftpotatis. Ska gå upp & värma grönsaker & sås bara.

Imorgon blir det nog VAB – stackars E såg hängig ut när dom kom hem från K – 38.4C visade termometern… 😦

Kommentera

