Skinande helg!


Efter idoga gnatande har maken äntligen storfejat här hemma! Dealen är ju att hans sysslor här hemma är att:

1. Köpa mjölk/tunga varor (min rygg klarade till slut inte av att kånka hem allt tungt, så det hamnade i hans knä)

2. Plocka i/ur diskmaskinen & duka av efter maten.

3. Städa ett rum varje dag (Vi har 3 sovrum, vardagsrum & ett gästrum)

Övrigt (allt som har med tvätten att göra, hämta/lämna på skolan, hjälpa till med läxor, laga mat, föräldramöten & andra möten osv) är mina sysslor.

Eftersom maken inte tycker att det är nå’ roligt att städa (Nähä?!) så har han bara struntat i det, med undantag för ett svep med bredmoppen i köket då & då, så har det ju grott igen här hemma, och mitt humör med det, så nu hade jag äntligen lyckats gnata fart på honom. Hela helgen tog det, men nu är det fint igen! 🙂

Själv har jag plockat undan ungarnas vinterkläder (fast jag har sparat några långärmade tröjor & byxor med tanke på hur härlig den svenska sommaren är – 0-12C imorgon t ex) och plockat fram sommarkläderna, dessutom har jag gjort en storstädning av datorbordet och ska gå igenom alla omärkta cd/dvd som ligger här.

Har också försökt få videokameran att funka med datorn… Det är en digitalkamera, men den är troligtvis för gammal för att USB’n ska funka… Problemet är det att B måste filma här hemma för att ta med sig till nästa möte, och vi måste alltså försöka få det att funka… Tips, eller har ni nå’n nyare digital videokamera att låna oss? 🙂

Kommentera

