Spara, slänga, sälja eller ge bort?


Kom att tänka på en sak igår när jag butikssurfade lite medans jag väntade på maken i Kista… Hallbergs hade rea på en hel del smycken, och ett som jag såg påminde mig om ett par örhängen som jag fått från en föredetta.

Därifrån gick tanken till mitt smyckeskrin där hemma, som är sprängfyllt med smycken; det mesta är bijouterier, men det finns nå’ guld & silver där också.

Poängen är dock att det är så mycket som jag aldrig använder. En del smycken har man ju ”vuxit ifrån” eller tagit en paus ifrån, andra har gått sönder, men man har inte hjärta att slänga dom, men se’n så är det ju en skrälldus som man fått från föredettingar som iallafall jag har svårt för att använda eftersom dom är förknippade med just honom. Orättvist mot smyckena, men samtidigt kan jag inte förmå mig till att slänga dom heller. Jag skulle ju kunna sälja det som jag inte vill ha, eller ska jag spara dom utifall att B vill ha dom när hon blir äldre?

Några av er vet ju att jag var gift en snabbis innan jag träffade maken, och dom ringarna smälte jag ner & gjorde en klackring till maken av; det kändes helt rätt. 🙂

Jag får nog ”montera ner” dom & göra om dom så dom blir mina på riktigt igen…

Kommentera

